Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

31 mai, 2020

Fizica cu Cristian Presură

Sursă foto: https://www.facebook.com/stiintaclub/

Nu mi-a prea plăcut fizica, nici în școală și nici mai târziu. Nu pot spune că am urât această știință, dar sigur nu a făcut parte din domeniile mele de interes.

Un profesor bun și dedicat poate să își atragă elevii să îndrăgească materia pe care o predă, dar din păcate nu acest lucru nu se poate spune și despre profesoara mea din liceu, care ne făcea să așteptăm cu frică această oră. Și nu pentru că ar fi fost o fire dificilă. Chiar avea o vorbă: "Dacă nu ați învățat, nu vă bat, nu vă înjur, dar am catalogul" .Dacă era rândul tău să răspunzi și nu știai bine vreo formulă predată la ora de dinainte, nu avea prea multă rădare și te trezeai frumușel cu o notă de 3. Am avut și eu note din astea, dar mă ambiționam câteodată să iau chiar note bune. Nu mă lăsam eu așa cu una cu două. Nu am luat nici o notă de 10, dar odată chiar era să se întâmple când am fost scos la tablă să rezolv o problemă, dar de emoții m-am încurcat la un calcul așa că am luat 9.

Totuși există o parte a fizicii care m-a fascinat nu la nivelul acela de ascrie formule și de a rezolva probleme din acelea complicate, ci pentru că m-a atras să știu cum funcționează aparatele de radio, sau telefoanele mobile.

Citeam de pe unde puteam despre unde radio, frecvențe și  spectrul electromagnetic. Ba chiar și acum odată cu oportunitatea dată de existența Internetului fac asta.

Astăzi se vorbește foarte mult despre tehnologia 5G și sunt de-a dreptul enervat că mulți care nu au nici măcar minime cunoștințe în domeniul electromagnetismului își dau cu părerea lăsându-se influențați. I-aș trimite la profa mea de fizică să le dea un 3, evident că nu în catalog, dar măcăr să le spună că ar merita așa o notă. Acum bine, nu știu dacă mai trăiește că era destul de în vârstă și au trecut ceva ani de atunci. 

Din fericire există și oameni care reușesc să te captiveze, să te facă să-i urmărești chiar dacă vorbesc de un domeniu de care nu ești pasionat. Unul dintre aceștia este Cristian Presură, printre altele și susținător al tehnologiei 5G, nu unul înfocat, dar care totuși a reușit să o explice destul de bine . 

Poate că mulți au fost șocați și revoltați despre acea discuție și comparația copil/laptop, dar acest lucru a fost scos din context și expliact ulterior de acesta. Omul chiar are 3 copii și cum îl percep eu, nu cred că nu ar suferi, dacă doamne ferește ei ar păți ceva. 

Modul în care explică te captivează și are ceva ce din punctul meu de vedere merită apreciat. A reușit să aducă știința pe Facebook și Youtube, lucru rar printre "vulpițe", maneliști, 5gang, Abi talent și alții.

Și da, consider că este bine că prin el copiii au acces și la altfel de conținut. Dacă există și părinți care cites acest articol i-aș încuraja să le spună să urmărească acest canal. S-a vorbit mult despre cum se descurcă profesorii, forțați de pandemie să facă școală online. Presură oficial nu este profesor (ci este cercetător la Philips în Olanda), dar sunt convins că dacă alții ar adopta metodele lui ar face elevii să își dorească să învețe. Sunt convins că dacă el ar fi predat s-ar fi descurcat de minune în această situație. Stilul său prietenos și uneori  ușor comic, nu are cum să nu te atragă.

Cristian Presură este autorul a două cărți: Fizica Povestită și O călătorie prin univers Astrofizica Povestită (le vedeți în poza de la începutul articolului), cea de-a doua fiind adresată și copiilor.

Pagina sa de Facebook este: Fizica cu Cristian Presură - canal Youtube , iar canalul său de Youtube este Fizica cu Cristian Presură



Niciun comentariu: