Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

12 ianuarie, 2019

Doar scriitori sau jurnaliști?

Doar scriitori sau jurnaliști?


Titlul ales al acestei postări se vrea a fi o întrebare despre noi bloggerii.

Cu toții știm că lumea are o serie de prejudecăți despre activitatea pe care o avem: că nu avem altă ocupație, că acesta e doar o activitate care nu poate fi mai mult decât un hobyy ( deși nu este exclus ca pentru unii să fie doar așa ceva), că urmăresc să manipuleze oamenii ( nu e cz, sau că bloggerii adevărați nu pot fi decât scriitori sau juranliști deoarece scrisul face parte din activitatea lor curentă.

La ultima prejudecată aș vrea să mă opresc. Nu e necesar să fi scriitor sau jurnalist ci să știi să abordezi un subiect, indiferent de domeniu. Poți să te axezi pe o nișă sau să fi generalist. Poți scrie subiecte care îți plac și/sau poți face advertoriale. 

Ce pot să vă spun e că pot veni cu ceva argumente clare care să demonstreze că bloggerii pot veni dintr-o serie de domenii. 

Un prim argument este că tot la fel de bine ca un scriitor, ar putea face chiar și un matematician blog-uri. Ar putea de exemplu, să abordeze subiecte cu privire la diverse probleme matematice și la metode de rezolvare ale acestora.

Un alt argument este că există inclusiv blog-uri de travel( sau călătorii dacă preferați limba română, deși nici "blog" sau "blogger" nu s-au tradus). Chiar și eu am câteva articole în acest sens. Dar există blog-uri specializate pe această nișă. Cineva care călătorește des, poate scrie impresiile fiecărei călătorii, punând poze și povestind prin prisma sa experiențele pe care le-a avut pe durata călătoriei.  

Dintre blogerii de travel cel mai mult m-a impresionat cel mai tare a fost Vulpița călătoare Blog-ul acesta are articole foarte lungi. L-am descoperit atunci când căutam informații despre Insula Corfu din Grecia, dar se pare că nu am putut decât să completez ceva ce nu scrisese ea și a ieșit următorul articol

Mai există și varianta în care să fii de o anumită meserie, dar să scrii blog literar. Și aici intervine o altă prejudecată: cei care se ocupă de domenii tehnice cum ar fi de exemplu un inginer, nu prea se pricep la literatură.

Luminița Tudosă o prietenă de a mea virtuală scrie pe blog-ul său interviuri  printre care și cu alți bloggeri ( și ca să mă laud primul a fost cu mine). Chiar am scris acum ceva vreme un articol despre asta, dar de atunci interviuri s-au tot adăugat. Și pentru că tot am deschis discuția, trebuie să precizez că recent a luat un interviu unui inginer care scrie un blog chiar în domeniul literar numit tocmai http://www.poezie.ro/ . Puteți citi interviul aici

Un alt exemplu și chiar dacă este o persoană cu notorietate îl voi da exemplu și pe judecătorul Cristi Danileț. Și acesta are un blog după cum vedeți. A și apropo și eu sunt jurist de profesie.

Exemple se pot da multe, dar cred că am demonstrat, ceea ce era de demonstrat!


Niciun comentariu: