Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

05 februarie, 2024

Părerea mea despre profesoara din Brașov



Educația este un lucru foarte important, iar conduita cadrelor didactice trebuie să fie una demnă de profesia acestora. Dar cu toate astea nu trebuie să cădem în cealaltă extremă. Copiii nu trebuie ținuți într-un glob de cristal și părinții să se scandalizeze chiar și atunci când nu este cazul.

Și bineînțeles că având în vedere ceea ce tocmai am spus, vreau să mă refer și eu la cazul profesoarei din Brașov, unde părinții au fost revoltați de faptul că profesoara de franceză i-ar învăța prostii pe elevi. Este vorba despre traducerea sintagmei "puii noștri în curtea voastră", în limba franceză.

Până la urmă trebuie să acceptăm din punctul meu de vedere două lucruri. Primul ar fi că anumite propoziții ar putea traduse să sune vulgar sau carghios în anumite limbi. Dar în acest caz ce ar fi de făcut? Un profesor să evite să mai predea aceste lucruri? Cu siguranță nu. Un al doilea lucru este că oricum elevii nu pot trăi în afara realității și chiar dacă profesorii s-ar feri să folosească anumite cuvinte licențioase oricum aceștia tot le vor afla. 

Mai important este respectul efectiv, atât al elevilor față de profesori dar și invers. Și dacă acest lucru a fost făcut de acea profesoară pentru amuzament, eu personal chiar nu văd o problemă. Dacă profesoara este una care își face orele bine și elevii merg cu drag să învețe, acesta este singurul lucru care contează cu adevărat. 

Acesată profesoară a mai fost criticată și că ar face tik tok. Eu unul spun că în timpul liber fiecare poate face ce orice dorește atât timp cât acest lucru este decent. 

Eu unul sper să nu fie sancționată și dacă inspectoratul va hotărî din păcate acest lucru, aș vrea să le transmit fiecăruia dintre cei de acolo un mesaj într-o notă umoristică: "pupă-mă mult!", tradus în spaniolă.





Pagina principală


Niciun comentariu: