Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

21 noiembrie, 2023

Chemarea adventistă




Era seară și mă întorceam de la muncă. Când am întrat în scară mi-a atras atenția ceva în cutia poștală. Credeam că  e ceva pliant sau catalog de la vreun hipermarket. Dar ce să vezi surpriză: o carte, aparent una de psihologie. Titlul "Puterea Speranței"  este parcă menit să dea un vibe pozitiv. Mai jos sub acesta scrie: " Cum să învingi depresia, anxietatea, sentimentul de vinovăție și stresul" . Prima dată m-am gândit: cine știe că pe mine interesează astfel de subiecte? Da, mă pasionează psihologia. Dar gândul meu egoist, a fost spulberat rapid. Astfel de cărți erau în toate cutiile poștale.




Deschid cartea, dar ceva brusc îmi dă de gândit. E plină de citate din Biblie. Și ultimul capitol este despre legătura dintre Speranță și Dumnezeu. E clar că cineva încerca să mă atragă spre ceva. Bine, nu doar pe mine. Am spus deja că și vecinii au primit această carte. Mă uit și pe un pliant care se afla și el împreună cu cartea și văd sigla televiziunii Speranța TV. Atunci m-am prins: erau cei de la cultul Adventist de Ziua a 7-a.




Eu știam de mic de acest cult. Fiind din București, apăruse de mult postul Radio Vocea Speranței pe frecvența de 94.2 FM, mult înainte de Trinitas. Eu nu sunt o persoană religioasă, dar ascultam din curiozitate. 

Doresc cu ocazia aceasta să încep o serie de articole privind cultele neoprotestante din România, așa zișii "pocăiți" cum sunt ei cunoscuți de opinia publică. 

Înființată în anul 1863 în SUA, Biserica Adventistă de ziua a 7-a este cel mai bine reprezentat cult neoprotestant din România și este recunoscut prin lege de statul român. Cred, nu sunt sigur că ar avea și cei mai mulți adepți. 

Eu unul știu că biserici adeventiste există inclusiv în zonele rurale. Satul natal al mamei este Tătaru, comuna Măicănești, județul Vrancea și în apropiere se află o astfel de biserică în comuna Ciorăști și am auzit că de la noi din sat ar fi ceva adepți. 

Cel mai important lucru ce caracterizează acest cult este că ei păstrează Sabatul, ziua a șaptea a săptămânii iudeo-creștine adică pentru ei ziua Domnului este sâmbăta.

Pe lângă televiziune și radio, aceștia mai au și o publicație "Semnele Timpului" și o editură al cărui nume în mod normal nu te-ar duce cu gândul la vreun cult religios: Viață și sănătate.

Aș putea crede deci membrii cultului, investesc destul de mulți bani în mijloace de informare în masă pentru a atrage mulți adepți. Inclusiv strategia lor de marketing cu această carte pe care și eu am primit-o este una inteligentă. Te atrag cu un subiect la modă, îți prezintă oferta editurii pentru ca încet-încet să te prindă și să devii adept al lor. Cel puțin așa mi-au făcut mie impresia. 

Nu mi-am propus să intru în descrieri detaliate cu privire la doctrină ci să vă expun cum văd eu acest cult ca urmare a experienței proprii. Chiar dacă este mult mediatizat eu cred că acest cult nu deranjează și nu are o strategie agresivă( cum ar fi de exemplu Martorii lui Iehova) de atragere de noi membri ci una foarte eficientă.

Pe mine chemarea lor, subtilă de altfel nu are cum să mă convingă să mă alătur lor, dar cu siguranță vor găsi oameni dornici să facă parte din acest cult.


Pagina principală






Niciun comentariu: