Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

21 august, 2021

Grupa sanguină și COVID-ul




Cu siguranță unele persoane sunt mai vulnerabile în ceea ce privește infectarea cu o viroză respiratorie și COVID nu face excepție.

Ni se spune de vârstă, boli sau alte criterii care te fac mai sensibil și riscul de a dezvolta o formă severă care să ne pună chiar și viața în pericol. 

Totuți prea puțin s-a vorbit și nu există o poziție oficială cu privire la influența pe care o are grupa sanguină în fața virusului care ne-a schimbat tututor viețile.


Și poate vă întrebați pe bună dreptate ce m-a apucat să abordez subiectul. Păi eu unul știu că am grupa de sânge A și am auzit că față de infecțiile respiratorii cică aș fi mai vulnerabil. Asta înainte de COVID. Dar ceea ce știam, așa din auzite, deci nefiind o opinie avizată am dat uitării, neconsiderând important.
E adevărat că răcesc detul de ușor și de des. E suficient ca cineva în jurul meu să aibă și dacă tușeste, strănută sau suflă nasul în preajma mea deja știu că am luat. Mai mult de atât și COVID am avut, luat tot în același mod, nu din transport în comun sau alte locuri aglomerate ci de la colega de birou care s-a infectat cu 2 zile înainte să am și eu simptome și atât mi-a trebuit. Și chiar s-a manifestat destul de puternic, dar din fericire nu a trebuit să fiu internat.

Numai că recent, o colegă de serviciu mi-a spus ceva interesant. Ea și băiatul ei au făcut COVID, ea nu. Cei doi au aceeași grupă de sânge ca mine, iar ea nu. Asta mi-a amintit brusc de ceea ce știam.

Curiozitatea m-a împins să caut pe Internet informații în legătură cu grupa sanguină și COVID. Și surpriză: sunt unele studii care spun că cei cu grupa de sânge A, ar dezvolta forme mai severe. Mai mult cei cu grupa de sânge 0. ar fi mai rezistenți. Un test din SUA însă, ar infirma că există vreo legătură.

Eu nu vreau să fiu vreun promotor al teoriei conspirației și să spun că nu am încredere în testul americanilor și se dorește să ni se ascundă adevărul. Spun acest lucru, deoarece având în vedere experiența proprie și ceea ce s-a întâmplat în cazul colegei mele mă face să cred că o legătură ar trebui să fie. Dacă se confirmă, atunci ar trebui ca acesta să fie un criteriu, prin care cei cu  grupa de sânge A să aibă o oarecare prioritate la vaccinare. 



Acum nu știu dacă și alții și-au pus problema, dar dacă un medic eventual citește acest articol poate mă lămurește și pe mine. Eu nu mă pricep prea mult la grupele sanguine, dar poate că persoanele cu dintr-o anumită grupă să dezvolte un sistem imunitar mai puternic sau din contră.

Sunt chiar curios și chiar mi-ar plăcea să am un punct de vedere cu privire la acest subiect.





Pagina principală


Niciun comentariu: