Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

16 decembrie, 2021

Românii și depresia




Depresia este fără îndoială una din marile probleme de tip psihologic cu care se confruntă oamenii în zilele noastre și poate fi un subiect intersant de discutat.

Deși am auzit multe despre acest subiect nu m-am gândit până acum să fac un articol prin care să îl abordez. Inspirația a veit de la o discuție pe teme psihologice pe canalul lui Cristian Presură. Acesta are și un concurs la care dacă pui întrebări legate de subiectul abordat poți câștiga o carte. Am văzut că cele mai multe întrebări sunt referitoare la depresie. Atunci mi-a venit să pun o întrebare la noi românii și la percepția pe care o avem despre depresie.

De foarte multe ori am văzut o atitudine de negare din partea unor persoane care spun că nu cred că depresia este reală, fie care nu înțeleg exact sensul ei adevărat.

În primul rând trebuie spus foarte clar, că dacă cineva crede că depresia este o tristețe indiferent de cauza ei se înșeală foarte tare. Cred fără să știe multe lucruri cu privire la ea că nu este o problemă gravă și că e o simplă stare care trece de la sine.

Nu vreau să spun sub nici o formă că aș fi eu vreun expert în psihologie, dar nu ar fi rău să trag un semnal de alarmă asupra unei percepții greșite.

Cu toate că întrebarea mea nu a fost câștigătoare, totuși sunt muțumit de un un lucru de faptul că a fost citită în live-ul de pe canalul lui Cristian Presură și mi s-a răspuns la ea. În plus la un concurs anterior, când subiectul era legat de biodiversitate, chiar am câștigat o carte.

Concluzia răspunsului dat la întrebarea mea este că deși am crede că este specific românilor, percepția oamenilor că depresia nu este ceva real există în mare măsură și la alții. Aș fi crezut că mentalitatea noastră este cauza, dar se pare că doamna psiholog care a participat la discuție a ținut să infirme acest lucru. Aveam nevoie de părerea cuiva avizat și mă bucur foarte mult că am fost lămurit.

Poate că faptul că românii au într-o bună măsură o reticență în a merge la psiholog, făcând confuzie între acesta și un psihiatru și faptul că ar putea fi catalogați drept nebuni de ceilalți dacă merg la o consultație îi face pe mulți să aibă o atitudine de multe ori batjocoritoare la subiectul depresie. Am întâlnit frecvent inclusiv comentarii pe social media la diverse postări care le-aș cataloga drept ignorante și care demonstreză că și educația pe care au primit-o nu le permite să înțeleagă o realitate dură.

Eu personal sunt convins că depresia există cu adevărat și cu toate că nu am cunoscut în viața reală o persoană care să aibă o astfel de problemă totuși o prietenă vituală s-a confruntat cu așa ceva ba chiar a avut puterea, pentru din punctul meu de vedere trebuie să ai curaj să faci așa ceva să scrie un articol pe blogul său personal despre experiența avută și ceea ce este intersant în cazul ei este că versurile triste ale melodiilor trupei Carla's Dreams au ajutat-o să treacă de problema pe care a avut-o. Este al doilea motiv sau poate primul, nici eu nu știu sigur pentru care m-am hotărât să scriu.



Da, de multe ori un artist adevărat poate transmite motivație prin ceea ce face mai ales dacă este muzician. Este cunoscut faptul că muzica produce stări, fie ele vesele sau dimpotrivă triste.

Acum o să spuneți bine, e mai ușor online, decât de exemplu să vorbești unei audiențe față în față. dar este vorba despre un curaj față de tine însuți să ai puterea de a expune fie și în scris ceva neplăcut din viața ta. Mulți ar vrea să uite de probleme, să lase în urmă și să privească doar spre viitor.

Un alt lucru bun pe care l-am aflat din live-ul urmărit și pe care am fost cât decât surprins că l-am intuit corect a fost faptul că omul depresiv are o toatală lipsă de speranță în orice. Și exact asta am azuit. Noi toți avem nevoie de o speranță, de un sens al vieții noastre, de a crede că vor exista și lucruri bune în viitorul nostru. Oamenii cu depresie văd totul numai în negru. Un necaz puternic, sărăcia, o boală gravă sau incurabilă, lipsa totală încrederii față de sine sau stima de sine scăzută pot aduce pe cineva în această stare.

De foarte multe ori  oamenii care se confruntă cu despresia nu  sunt înțeleși de cei din jur, iar ceea ce mulți nu știu este că nu pot depăși singuri stările pe care le au, că este o adevărată boală ce necesită ajutor de specialitate. Mulți nu conștientizează faptul grav că în stare avansată persoanele depresive se pot sinucide.




Concluzia finală pe care am tras-o este că deși în mod eronat am crezut că este o problemă specifică societății românești așa cum am spus mai devreme, ne confruntăm totuși din plin cu ea și în consecință este nevoie de o educare mai eficientă, pentru a înțelege cu adevărat cât este de grav. Grijile și greutățile cotidiene și nu numai ne pot afecta pe care dintre noi, iar niciunul nu poate ști când poate ajunge într-o situație de disperare și de lipsă totală de a  vedea o ieșire și este deci nevoie să tratăm chestiunea depresiei cu maximă seriozitate.





Pagina principală


Niciun comentariu: