Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

27 iulie, 2021

Vreau să fiu psihopat!


                      Sursă foto: e-bihoreanul.ro


Dintotdeauna am crezut că a fi psihopat e ceva cu adevărat rău și vedeam numai oameni periculoși în ei. Îmi imaginam că este vorba numai de oamenii puși pe scandal sau criminali, oameni dubioși cu priviri  de care te ferești numai când îii vezi.

Dar acum când toată informația este la tine în buzunar pe telefon, au început să apară tot felul de psihologi care au invadat inclusiv rețelele sociale și așa am aflat că nu era exact cum credeam eu. Și chestia asta cu rețelele sociale poate fi o temă de psihologie, dar poate voi vorbi și despre asta într-un articol viitor.

Se pare că psihopații nu sunt neapărat oameni fioroși și ei pot trăi printre noi fără ca măcar să știm acest lucru. Și poate chiar eu sau tu putem fi la rândul nostru psihopați, asta dacă ținem cont că ceea ce te face psihopat este faptul de a-i manipula pe ceilați oameni pentru a-ți atinge scopurile sau a-i exploata. 

Manipularea este un lucru pe care toți îl încercăm măcar odată cu ceilalți, fie că este vorba de familie, prieteni cunoștințe sau chiar oameni străini. Dar pentru unii se pare că acesta este un mod de a fi. sunt. Ba chiar pot ajunge până acolo încât să te facă să crezi că doar tu greșești și ei sunt mereu cei care au dreptate sau pot poza în victime atunci când îi critici deși este exact invers.

Este acum la modă să discutăm despre emaptie, care din ceea ce am înțeles eu, fără a vrea să dau o definiție ca la carte, este capacitatea de a înțelege pe cineva fără a fi în situația acelei persoane, adică pe românește a te pune în pielea cuiva. Am admirat mereu expresiile și proverbele românești, deoarece indiferent de cât de moderne sunt vremurile ele rămân valabile.




Ceea ce m-a uimit într-o oarecare măsură este că oamenii care au anumite meserii, pot reuși mult mai bine să se descurce dacă sunt psihopați. Asta înseamnă că e bine să fi așa? Nu vreau să răspund nici da, nici nu, dar cu siguranță a fi avocat, politician, director general al unei multinaționale, om de media și poate chiar influencer trebuie să ai talentul de a manipula pe ceilați. Și cum spuneam că aceasta este principala calitate, iar dacă alegi să faci una din aceste meserii sau activități ai toate șansele să fii psihopat.

Ideea de a scrie acest articol mi-a venit după ce am văzut un video pe tik tok despre psihopați și narcisiști. E posibil ca eu să fiu psihopat, pentru că atunci când doamna psiholog care a făcut clipul a înșiruit meseriile pe care le poți practica, mi-am zis imediat că uite ce bine să fii așa. Narcisist nu sunt deoarece nu îmi place să fiu eu centrul atenției pentru că sunt o persoană timidă, dar poate că aș încerca să profit și eu mai mult sau mai puțin de alții, dacă aș avea ocazia. 

Acum nu știu ce credeți voi, dar eu cred că a fi psihopat nu este chiar atât de rău, cu toate că mă gândesc că există riscul să îți pierzi prietenii sau să faci să sufere pe cei din familia ta care nu se așteaptă să îi folosești, iar succesul se poate întoarce împotriva ta. În rest cred că nu e chiar așa de rău, atât timp cât persoanele din jurul tău sunt străini, importanți cu adevărat sunt familia și prietenii și poate colegii de la locul de muncă dacă ai o interacțiune directă cu acesția.

Dacă ești de agent de marketing sau politician și ești psihopat joburile astea  din punctul meu de vedere sunt perfecte pentru tine. Oricum, cel puțin în privința politicienilor cred că deja lucrurile sunt clare. Toți ne mint mai mult sau mai puțin pentru a obține voturile noastre și noi mergem să îi punem acolo la ciolan. Ei își văd bine interesul și foarte puțin le pasă cu adevărat de noi.




Eu nu vreau să te conving pe tine de nimic, sau poate...da, sau poate îți dorești chiar tu să fii puțin psihopat și acum te-am stîrnit și mai tare. Deși să știi că nu e o alegere. Trebuie să înțelegi că unii pur și simplu sunt așa. Nu știu dacă te naști astfel sau devii în urma unor experiențe, cert este că nu îți poți tu impune acest lucru.


Pagina principală


Niciun comentariu: