Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

28 iulie, 2021

Bordurile și accesibilizarea orașelor



Atunci când ești o persoană fără probleme locomotorii, simplul fapt de a merge pe unde dorești ți se pare o banalitate. În cel mai rău caz poți avea mici dificultăți, dar chiar și așa te poți descurca singur și nu ai nevoie de ajutorul cuiva.

Din fericire pentru mine eu nu am probleme, dar nu toți sunt la fel de norocoși ca mine. Eu stau în București și atunci când plouă sau se topește zăpada pe bulevarde se adună apă în anumite zone mai joase între trotuar și partea carosabilă. Chiar dacă îmi este mai greu în asemenea situații, eu pot ocoli. Nici măcar bordurile înalte nu sunt o problemă prea mare. Dar persoanele mai puțin norocoase despre care am amintit nu pot fără ajutor.



Accesibilizarea pentru persoanele cu handicap a orașelor este o problemă reală ce cuprinde mai multe aspecte și este la noi una națională. Dar problema bordurilor înalte am ales să o discut, deoarece prietena me virtuală Luminița, fiind implicată într-un proiect de accesibilzare a orașului Focșani, a participat la o dezbatere unde a ridicat această problemă. Și atunci mi-am adus aminte de faptul că dacă mie îmi este greu și cu toate acestea mă pot descurca singur de fiecare dată, ea ca persoană cu dizabilități nu o poate face fără a cere ajutorul cuiva. Nu mai vorbim de iarnă când zăpada și gheața sunt pentru ea un adevărat obstacol.

Luminița a scris un articol pe blogul său un articol despre proiectul acelui grup civic pe numele său Dizabil.Eu Vrancea. Îmi dau seama că dacă cetățenii nu fac nimic, fie că sunt sau nu persoane cu dizbilități autoritățile prea puțin se implică.




Problema asta a bordurilor a fost discutată de nu știu câte ori pe la TV, dar din păcate cel puțin in pentru București doar ca prilej de ceartă politică. Probabil vă mai amintiți câtă tevatură s-a făcut pe vreme când Primar General al Capitalei era Adriean Videanu. Problema televizunilor nu erau nicidecum cetățenii ci primarul care are afacere cu marmură și face avere din asta, cu toate că el nu era decât un simplu acționar și nu o deținea personal, iar el chipurile ar fi fost interesat ca acea firmă să obțină contracte cu primăria pentru a pune borduri produse de aceasta. 

Timpul a trecut. S-au mai succedat niște primari de atunci și borduri s-au tot înlocuit. Inclusiv primarii de sectoare pe anumite străzi au schimbat borduri. Nu mai este nevoie să amintesc de bordurile roz ale lui Robert Negoiță, primarul de la Sectorul 3. Oare le are tot de la Videanu? Mai ales că nu prea s-a mai auzit de el nimic de mult timp.

Un lucru este cert. În tot acest război, ca și în cazul celui cu gunoaiele de la Sectorul 1, cel care are de pierdut este cetățeanul, iar dacă vorbim de borduri suferă cei mai nefavorizați de soartă la care din păcate nu se gândește aproape nimeni. Măcar grupurile civice ca acela despre care am amintit pot face presiuni asupra autorităților și imposibil să fie ignorați.

Pagina principală


Niciun comentariu: