Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

23 iulie, 2021

România pierde trenul




Cu siguranță ați auzit de multe ori de expresia "treabă românească". Și acum o să mă acuze unii că nu sunt patriot, că na tot e la modă să te dai că ești astfel,doar pentru simplul fapt că vrei să impresionezi pe toată lumea.

Acum, dacă vine vorba despre mine eu chiar sunt patriot, dar nu exagerat. așa puțin acolo cât să mă bucur dacă vreun român de-al nostru face un lucru demn de luat în seamă sau obține vreun premiu la vreo compeție internațională indiferent de domeniu. Dar cam atât. Trebuie să recunosc că nu aș fi eu ăla care să iau arma în mână și să apăr țara. Știu placa asta veche, "nu ești bărbat adevărat că nu ai făcut armata", dar credeți că îmi pasă mie de asta? Ei bine, după Contituție am ajuns azi la limita vârstei la care în caz că ar redeveni obligatorie poți fi încorporat (20-35 de ani). Și dacă izbucnea vreun război ajungeai fără voia ta militar. din fericire nu a fost cazul.

Un lucru e sigur în ceea ce mă privește.Sunt deranjat de cei care la orice știre negativă legată de isprava vreunui conațional au o replică de genul : "Numai în România se poate întâmpla". Dar totuși, dacă stau să mă gândesc mai bine au și cei care spun vorba asta dreptatea lor. Și  menționez acest lucru pentru că am citit o știre în care un tren a plecat din Gara de Nord fără călători, care așteptau la un alt peron. Da frate, trenul a plecat gol și i-a lăsat cu ochii în soare pe călătorii care au plătit bilet și așa mult prea scump pentru condițiile oferite.


În orice caz, spre deosebire de acest caz în care românii au pierdut trenul la propriu, sunt o grămadă de cazuri în care expresia românească "a pierde trenul" ni se aplică cu succes. Sau în cel mai rău e o întârziere foarte mare ca la CFR.

Acum nu zic avem și noi domenii în avans față de alții cum ar fi viteza la Internet, dacă fizic ne mișcăm foarte greu, virtual întrecem cu succes țările dezvoltate. Am auzit că în Germania netul costă foarte mult și viteza e varză. Da, avem și noi meritele noastre. Deși dacă stai să pui în balanță câți oameni au veceu în curte și nu au acces la apă curentă, dar pot să se uite la filme HD pe smartphone îți dai seama că ceva nu merge cum ar trebui. Și nu mai zic de cei izolați prin munți la care nici curentul electric nu a ajuns.

E destul să căutați pe Youtube reportajele din seria "Izolați în România" făcute de TVR  sau poate chiar le-ți văzut atunci când acestea au fost difuzate. Este oare acceptabil ca într-o țară care a ajuns, e adevărat cu mari eforturi să adere la Uniunea Europeană încă să mai existe oameni care trăiesc așa? Eu spun că nu!




Mai avem multe  lucruri de făcut în țara asta, dar încep să cred că noi chiar suntem țara lui Dorel, personajul acela celebru din reclamă și faze ca aceea cu trenul se vor întâmpla întotdeauna. Sau poate se întâmplă ceva vreo minune și se va schimba ceva. Poate ne ajută Arsenie Boca sau nu știu ce să zic, nu mă înjurați prea tare!



Pagina principală


Niciun comentariu: