Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

18 februarie, 2021

Orașul Eindhoven - Olanda


Sursă foto: Wikipedia

Ce ne vine în minte când auzim de Olanda


Când ne gândim la Olanda, de multe ori ne vin în minte mai multe lucruri:

1. Primul lucru ce ne vine în minte ar fi lalelele. Olanda este numită și țara lalelelor.

2.Al doilea lucru sunt cele 3 orașe reprezentative: Amsterdam (capitala), Rotterdam și Haga.

3. Mai sunt și polderele, acel pământ recuperat din mare prin care a crescut suprafața țării. Este posibil dacă nu ați chiulit la orele de geografie să știți deja!

4.Produsele lactate de bună calitate. Cine nu a auzit de ele? 

5 Legalizarea consumului de cannabis la Amsterdam. Acesta poate este pentru unii este un subiect interesant. 

Eu mi-am propus ceva. Să nu vorbesc despre nici unul din lucrurile enumerate mai sus.

Ceaa ce vreau în schimb să vorbesc despre un alt oraș din Olanda. Deși este mai puțin de notorietate, orașul Eindhoven merită atenția. 

Ce trebuie să știm despre Eindhoven 


Nu este un oraș foarte mare. Suprafața sa este doar de aproximativ 89 Km². 
 
Totuși are o densitate a populației destul de mare de 2377 loc/Km²

Noi astăzi avem un român deja celebru care locuiește acolo. Este vorba de fizicianul și cercetătorul Cristian Presură

Este o persoană pe care o apreciez. Acest lucru m-a determinat să vreau să știu cât mai multe detalii despre el. 

Când am aflat unde locuiește curiozitatea m-a împins să caut detalii despre oraș.

Ceea ce am descoperit în urma căutărilor, m-a surprins. Nu am putut rezista să nu vă spun și vouă. 


Despre orașul Eindhoven putem reține 4 lucruri interesante :

1. Acolo a fost înființată compania Philips.

2. Este centru  un important centru universitar: Universitatea de Tehnologie din Eindhoven pregătește în mod temeinic pe viitorii ingineri și cercetători ai țării. 

3. Este un nod aerian. Există acolo un aeroport. Deci dacă vreți să mergeți cu avionul în Olanda, Eidhoven este o opțiune. 

4. Pentru cei ce sunt microbiști: găsim o importanță echipă de fotbal în acest oraș. 

Și acum haideți să le luăm pe rând

Compania Philips



     logo-ul Companiei

Înființată la data de 15 mai 1891, este una din cele mai cunoscute companii ale industriei electronice.

Sediul companiei a fost în Eindhoven până în anul 1997, când a fost mutat la Amsterdam.


În prezent în Eindhoven găsim institutul de cercetare al companiei Philips.

Poate că nu multă lume știe acest lucru, dar compania Philips este cea care a inventat, împreună cu Sony, CD-ROM-ul în anul 1984. Acesta a fost introdus pe piață în anul 1985. Acum nu știu cât de exact am prezentat anii, dar informația disponibilă este destul de inexactă, dar pe undeva pe acolo.

Și pentru că vorbeam de cercetătorul și fizicianul Cristian Presură acesta lucrează acolo. O realizare a sa este un senzor optic de măsurare a pulsului, atașat la un ceas.

Pe lângă activitatea sa de la Philips acesta este autor de cărți, dar și pentru proiectele sale online de popularizare a fizicii.

Dacă vă propuneți să vizitați vreodată orașul, nu ar strica să faceți o viztă și la Muzeul Philips . Acolo puteți admira invențiile companiei de-a lungul timpului.

Industria din oraș este fără îndoială demnă de menționat, Philips alături de celalte companii DAF și ASML au contribuit la dezvoltarea acestuia.




Universitatea de tehnologie din Eindhoven 




Nu este de mirare că există , deoarece o companie ca Philips avea clar nevoie de oameni bine pregătiți. 

În plus din documentările mele am observat că pentru cei care doresc să studieze în Europa în domeniul cercetării Olanda este o bună opțiune.

Sfatul meu este să vă interesați, dacă doriți o carieră în cercetare de eventuale burse, inclusiv prin programe ale Uniunii Europene. Dacă sunteți eligibi să aplicați pentru acestea, poate aveți șansa de a studia chiar la Eindhoven.

Mai multe detalii despre programele de studii și cercetare disponibile le puteți găsi pe site-ul universității

Aeroportul din Eindhoven




Având în vedere că este și centru universitar, centru de cercetare, dar are și o echipă de fotbal despre care voi vorbi imediat, există și un aeroport în oraș

Am căutat și există zboruri directe de pe Henri Coandă. Dacă vă plănuiți vreodată să ajungeți pe acolo să vă rezervați un bilet de avion este o opțiune. Poate după ce trece pandemia, măcar ca turiști, cine știe. 

PSV Eindhoven




Ultima pe listă este echipa de fotbal a orașului. Uitându-mă în palmaresul său, constat că este unul impresionant.

Nu mi-a fost prea plăcut să aflu că în anul 1989 această echipă a bătut Steaua( actuală FCSB) cu 5 la 1, deoarece eu sunt stelist. Dar este o echipă de top. Printre titlurile sale adăugând-se și câștigarea doi ani consectiv a Cupei Campionilor Europeni la fotbal în sezonul 1987-1988,  după ce Steaua București reușea acest lucru cu un an înainte la Sevillia în 1986, ce apropo este și anul în care eu m-am născut.

Concluzie

Eindhoven este un oraș interesant și când pandemia se va termina ar putea fi pe lista destinațiilor pe care mi-ar face plăcere să le vizitez.

Virtual am călătorit deja și îmi place ce văd, dar experiența reală nu poate fi înlocuită de nimic,


Pagina principală


Niciun comentariu: