Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

09 februarie, 2021

Pușcărie pentru fake news?



Am citit pe net o știre. Se pare că un individ probabil ceva simpatizant al AUR( nu scriu despre politică, dar nu m-am putut abține), i s-a făcut dosar penal pentru că a împrăștiat în Focșani o revistă cu informații false despre COVID. Acesta dorea să facă la fel și la mănăstirile din nordul Moldovei.

Eu în ultima vreme am început să cred în semne. Și cum cifra 7 mă tot urmărește atât virtual cât și real asemenea știre nu putea trece neobervată. Știrea are 2 elemente care să îmi atrgă atenția:

1. Orașul Focșani unde am o prietenă virtuală bloggeriță. 

2. Mănăstirile din Nordul Moldovei, despre care bloggerița de care vă spun a făcut ceva articole pe care le găsiți dând click aici

În adăugare la aceste 2 elemente, eu sunt absolvent de studii juridice, așa că m-a interesat ce infracțiune a comis individul. Eu chiar am o pasiune pentru dreptul penal. Am și aflat că infracțiunea este comunicarea de informații false.

Art 404 Cod Penal prevede următoarele: "Comunicarea sau răspândirea, prin orice mijloace, de știri, date sau informații false ori de documente falsificate, cunoscând caracterul fals al acestora, dacă prin aceasta se pune în pericol securitatea națională, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani." 

Ceea ce mi-a atras atenția din textul legii este formularea prin orice mijloace. Deci atenție la ce răspândiți voi pe Facebook! Dacă treaba s-a lămurit atunci când vine vorba de conturi false pe numele cuiva, se pare că dacă știrile false reprezintă atentat la securitatea națională nu contează prin ce mijloace sunt răspândite, fie și prin rețelele de socializare.

Trebuie să vă spun că eu chiar îmi doresc să fie pedepsiți cei care răspândesc fake news, dar nu ar fi stricat să arunc un ochi în Codul Penal. Sper ca cei care se gândesc să manipuleze lumea cu privire la pandemie să o facă și ei și să renunțe și cazul acesta să fie un început. Securitatea națională chiar e o problemă extrem de importantă, iar ea este pusă în pericol, de periclitarea sănătății publice, inclusiv prin proastă informare sau dezinformare.

E spre binele nostru, al tuturor să fim informați corect, mai ales când vine vorba de o problemă așa serioasă. Altfel lucrurile care sunt așa cum sunt, vor deveni și mai grave. Așa că sper ca autoritățile să ia la puricat și social media, să se poată opri într-un fel fenomenul măcar din acest punct de vedere.




Pagina principală



Niciun comentariu: