Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

11 octombrie, 2020

Sfânta Parascheva, pelerinajul și COVID





M-am tot gândit dacă să abordez acest subiect, dar am ajuns la concluzia sincer pe mine chiar nu mă interesează dacă îmi va sări lumea în cap, că mă voi trezi cu valuri de "iubire creștinească" a celor care cred că pupatul de moaște chiar îi ajută cu ceva.

Urmându-mi doar dorința de a vedea o Românie a unor oameni responsabili, nu îmi pasă mie prea mult că cică li s-ar fi îngrădit unora libertatea religioasă, atât timp cât prețul plătit pentru o sfântă înghesiuială ar fi răspândirea și mai puternică a virusului care ne-a dat peste cap viețile tuturor. Și bine se face că s-a interzis procesiunea. Unii chiar cred că sfânta îi va apăra de virus. Să râd sau să mă enervez? Nu știu, chiar nu știu cum e mai bine. 

Intrigat foarte tare sunt și pentru faptul că deși pentru popi, toată treaba asta nu e decât o imensă afacere, unde credința habotnică al unora care cred că a fi un bun creștin înseamnă să te umilești în ultimul hal târându-te în genunchi la procesiunea de la Sfânta Parascheva ( la Arsenie Boca la fel), oamenii se revoltă că s-a interzis pelerinajul. E clar biserica se pricepe bine la spălat creiere. Sigur la racla cuvioasei, COVID se sperie și o ia la fugă gonit de Duhul Sfânt. :))) Păi dacă așa zice popa așa e, nu? Mai ales unul Calistrat Chifan ( un fel de influencer divin pe Youtube), întâmplător tot de la o mănăstire din Iași( sau poate nu, chiar Dumnezeu l-a pus acolo). Este vorba de Vlădiceni, aflată undeva într-un colț uitat al orașului.

Este pentru mine foarte clar un lucru și de-aceea țin să vi-l spun: te poți ruga și la tine sau o poți vizita pe Tanti Chivuța tot anul că sigur nu pleacă ea de acolo. Nu e ca alt sfânt de prin Grecia unul Spiridon care e cam plimbăreț el așa. Știu povestea că am avut ocazia să îl vizitez la el acasă în Grecia și cică el mai face câte o plimbare. 

Pandemia asta, acum ca să revenim la un ton serios, e gravă rău de tot și depinde doar de noi toți să o ținem în frâu. Chiar nu avem nevoie de adunări de oameni nici la moaște, dar nici la meci, la teatru, la concert sau la cinema. Până nu se descoperă un vaccin și un tratament pe care le resping idioții utili, adică cei care răspândesc în mod gratuit teoriile conspirațiilor ale unora sau altora nu vom scăpa. Până atunci masca, distanțarea fizică, igiena, carantinarea celor bolnavi și izolarea celor suspecți de boală trebuie să fie literă de lege. Termenul de idioți utili l-am auzit la jurnalistul Ion M. Ioniță la TV și mi-a plăcut foarte tare (precizez deoarece nu vreau să îmi însușesc termenul). Ideea e că ăștia care sunt destui nu trebuie lăsați să zădărnicească eforturile depuse până acum.

Sigur că acum nu vreau să credeți că eu acum mi-am propus să sușin vreo idee că oamenii nu ar trebui lăsați liber să creadă ce vor. Dar vă mai spun ceva. Din ce știu eu, căci și eu cu numele sunt ortodox prin faptul că mi s-a făcut botezul deși eram prea mic să mă întrebe cineva, Iisus ne învață să îngrijim de cei bolnavi. Păi voi cei care vă încăpățânați să nu purtați mască și nu păstrați distanța nu numai că nu îngrijiți unul, dar expuneți și pe alții la boală. Voi știți prea bine cum se transmite, nu mai suntem pe vremea ciumei din Evul Mediu când habar nu aveam ce e ală virus. Unde este deci iubirea de aproapele? Și nu aș vrea să vă judec, dar din punctul meu nu prea vă pasă de el. Iisus oare ce gândește când vede că dacă tu ai simptome refuzi să porți o mască și te înghesui cu alții, punându-i în pericol, Să îi apere el, nu?

Dacă e să tragem o concluzie, fără măsuri drastice până vom avea vaccin și medicamente, cu toate înjurăturile și protestele autoritățile trebuie să nu dea înapoi și să ia măsuri drastice, că până ne ferește Dumnezeu noi suntem datori să ne ferim.



Pagina principală



Niciun comentariu: