Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

29 martie, 2020

Secretele succesului in era digitală


Sursă foto: shutterstock

Aș începe prin a vă ruga în zilele acestea în care cei mai mulți dintre voi stați închiși în casele voastre, să visați cu ochii deschiși și după ce poate vă gândiți să vă faceți o afacere și să depășiți criza, vă invit să citiți până la capăt ceea ce voi scrie în continuare.


Afacerile și promovarea lor 


De-a lungul timpului au existat oameni care au reușit să adune averi și au reușit acest lucru pentru că au știut cum se spune să își vândă marfa.

Scopul clar al unei afaceri a fost fără îndoială dintotdeauana profitul. Dar de la avea ce vinde și până la a vinde cu siguranță e o cale mai lungă sau mai scurtă depinzând de tipul de afacere până la priceperea fiecărui comerciant de a-și face cunoscute produsele sau după caz serviciile.

Oamenii au găsit încă din cele mai vechi timpuri diverse modalități de a determina pe alții să cumpere ceea ce au ei de oferit. Și dacă inițial exista schimbul, deci putem spune fără să greșim că la începuturi totul era numai o formă absolut necesară supraviețuirii și oamenii trebuiau să negocieze între ei pentru a-și cumpăra reciproc produsele pe care nu le aveau, odată cu apariția banilor, indiferent în ce formă au fost ei au apărut și afacerile.

Metodele de promovare sunt multe și nenumărate, iar odată cu societatea modernă și cu evoluția tehnologiei s-au diversificat.

Dacă timp de secole, negustorii trebuiau să își strige prin târguri și nu numai marfa pe care o vând perioada modernă a deschis calea unor noi oportunități. Aș putea menționa aici:

- reclamele în ziare și dacă tot vorbim de evoluție apriția presei scrise a dat posibilitatea promovării în acest mod

- radioul odată inventat a constituit și el o metodă de promovare bună și de neratat

Dar fără îndoială televizinea a fost un pas imens în promovarea produselor. Și astăzi suntem asaltați de publicitate la TV și pentru că o televizune comercială trebuie să trăiască acest lucru nu va dispărea din punctul meu de vedere mult timp de acum încolo.

Promovarea în era digitală


Aș putea face cu voi un pariu: atunci când succesul televiziunii în promovare a atins cote enorme, nimeni nu s-a gândit că ar putea veni o vreme când ceva o să devină un concurent serios pentru aceasta.

Cu siguranță că dezvoltarea Internetului a surprins pe toată lumea și posibilitatea conectării oamenilor din aproape toată lumea a deschis posibilități relativ nelimitate și pentru marketing. Practic vorbim de o adevărată revoluție în acest domeniu, cu reguli specifice mai ales în ceea ce privește partea de promovare.

Trebuie să vă spun clar că pe mine mă pasionează foarte mult domeniul acesta și caut tot timpul să înțeleg cât mai multe lucruri despre acest adevărat fenomen.

Și da nu aș minți că scriu numia din plăcere, dar visul meu este chiar ca acest blog să se transforme într-o afacere. Deci este un motiv în plus pentru a mă documenta.

Eu cred cu tărie că dacă într-adevăr îți dorești să ai succes în primul rând trebuie să îți pui întrebarea dacă știi exact ceea ce vrei să oferi și apoi să te gândești cum vei ajunge la cel căruia vrei să îi vinzi ceva.

Cu siguranță că unii din voi ați auzit de SEO, dar oricât de mult v-ați interesa de el este destul de greu să reușești de unul singur să te faci vizbil când există încă zeci de site-uri care vor să facă exact ceea ce faci tu, să ofere ceea oferi tu. De aceea există specialiști, oameni care sunt acolo să te ajute, dar bineînțeles că nu gratis ce credeați? Orice serviciu costă!

Sursă foto: shutterstock


Agențiile de publicitate nu sunt ceva nou, dar și ele au fost nevoite să se adapteze noilor realități și să se ocupe cu modalitățile de promovare de la distanță.

Trebuie să vă spun ceva care poate vă zapăci un pic: eu acum ce fac, încerc să promovez în mod paradoxal o agenție de publicitate. Și da, dacă eu am nevoie să promovez chiar acest blog cine pe cine promovează. Greu de spus!

Când i-am descoperit pe cei de la Digipeak, chiar și eu eram în dilemă. Serios chiar eram. Cică eu ar trebui să le folosesc lor serviciile, dar momentan nu se întâmplă asta, totul e exact pe dos.

Și pentru că mai devreme tot vorbeam de SEO aș putea spune că dacă nu ai avut ce face...glumesc ești întreprinzător și ai deschis un magazin online, de așa ceva ai nevoie. Exact, tu ești cel vizat. Tu vei fi primul în rezultatele căutărilor, tu trebuie să vinzi cât mai mult. O investiție nu îți strică, iar acest lucru înseamnă să apelezi la această agenție de publicitate al cărei nume l-am menționat mai devreme.

Și mai mult decât SEO, reclamele plasate pe diverse site-uri sau pe rețele de socializare îți sunt de mare ajutor și ai nevoie de cineva care să se ocupe de campaniile tale.


Să vorbim și despre mine


Despre tine am vorbit și de magazinul tău online încă nelansat.  Acum este și rândul meu. Eu spre deosebire de voi nu vând produse. Eu vând...dacă se poate spune așa cuvinte, propziții, pargrafe sau pe scurt...articole.

Când am început să scriu totul era o joacă și nu mă gândeam să fac bani din asta. Dar tentanția oferită de compania care  a creat și gestionează cel mai cunoscut motor de căutare a fost mare. Așa că mi-am activat și eu contul adsense. De ce? Ca să îmi terorizez cititorii cu reclame. Glumesc, să câștig bani. Visul meu de a face bani online e demult. Am și un grup de Facebook dedicat acestui lucru. Am și scris un articol despre asta.

Sigur că există și varianta de a te promova prin reclame. Agenția Digipeak trebuie să vă spun că îți oferă consultanță SEO și Google Ads

Poate unii din voi chiar dacă sunteți bloggeri nu vreți să vă promovați prin reclame plătite la Google (Google Ads). Sunt fie acele site-uri care apar deasupra celorlalte rezultate ale căutării(un exemplu concret al vorbei românești "dai un ban, dar stai în față"), fie reclamele acelea de pe site-uri pe care mulți se chinuie cu diverse programe să se blocheze.


Eu deși nu am folosit încă acest serviciu de la Digipeak nu aș spune la modul categoric că nu voi face asta în viitor. Este o opțiune ce rămâne în picioare.


Și totuși care este cel mare secret al promovării online


Până la urmă cel mai mare secret pentru reușită este să te documentezi bine înainte de a începe o campanie de promovare și dacă nu reușești tu pe cont propriu să apelezi la specialiști, dacă ei reușesc să fie în față vei fi și tu cu ajutorul lor.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020











Niciun comentariu: