Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

18 septembrie, 2019

Terraformarea și Pământul

Am văzut cu nu multe zile în urmă un video pe Youtube, cel puțin, din punctul meu de vedere, unul destul de interesant referitor la colonizarea Planetei Marte și cum ar putea deveni ea locuibilă.

Dar din păcate se suține ideea că într-un viitor nu prea îndepărtat, un al 3-lea război mondial ar distruge planeta.

Planul aparține nimănui altcuiva decât milionarului american Elon Musk, despre care probabil că ați auzit că vrea deasemenea să creeze un hibrid om-robot. Și acesta este un subiect controversat, dar putem discuta separat despre asta.

Vedeți și voi acest video mai jos:


Touși nu putem să nu remarcăm un lucru pe care îl știm cu toții: omenirea și fără să poarte vreun război deja își bate foarte mult joc de planetă și dacă un război nu o va distruge șansele ca ea să devină de nelocuit sunt mari.

Am auzit pentru prima dată termenul de terraformare în acest video pe care tocmai vi l-am arătat. Bineînțeles că nu am putut să rezist curiozității care m-a împins să caut informații despre acest lucru. Am înțeles că inițial acesta a fost folosit în literatura SF. Dar acest tip de literatură  a fost, este și va fi, după cum știți o provocare pentru oamenii de știință care nu se lasă până nu transformă parțial sau total în realitate ceea ce alții și-au imaginat.

Pe înțelesul tuturor terraformarea este transformarea planetei Marte cu ajutorul tehnlogiei în așa fel încât să existe condiții similare cu cele de pe Pământ și astfel să permită locuirea acesteia de către oameni.

Totuși stau și mă întreb la modul foarte serios un lucru: oare de ce caută umanitatea să distrugă ceea ce are deja, abuzând de resurse, distrugând nenumărate habitate (vedeți ce s-a  întâmplat de exemplu în Amazon), dar și prin războaie doar din ambițiile marilor puteri de a demonstra cine este mai puternic?






Deasemenea am constatat că prețul comodității și al confortului este scump. Inventarea plasticului a creat o problemă imensă și fără precedent. Am creat un material absolut indestructibil în mod natural și care poluează planeta prin deșeurile produse, punând în pericol flora și fauna, inclusiv a oceanelor. Poate noi ca români am avea tendința să spunem că suntem necivilzați și aruncăm gunoiul acolo unde ne vine, dar constatăm de fapt că problema deșeurilor. în special cele din plastic este de fapt una globală.

Este de salutat deci inițiativa Uniunii Europene, care își propune să interzică producerea și vânzarea anumitor produse din plastic.

Eu, din puctul meu de vedere susțin un lucru: poate că ar fi mai bine să protejăm Pământul pe care îl avem și să nu îl distrugem, fie prin poluare și abuz de resurs, fie prin război.




Niciun comentariu: