Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

26 noiembrie, 2018

DXing-ul - pasiunea radioamatorilor

DXing-ul - pasiunea radioamatorilor



Ce este DXing-ul


DX reprezintă un termen tehnic ceva mai vechi ce înseamnă distanță mare, iar DXing-ul reprezintă activitatatea de recepționare a unor posturi de radio sau TV de la mare distanță, în condiții atmosferice speciale. Una dintre aceste condiții îl reprezintă fenomenul numit propagare, prin care din cauza reflexiilor în diferite straturi atmosferei undele radio ajung în zone foarte îndepărtate față de locul de emisie.

Eu am aflat total întâmplător despre această activitatate, când de curiozitate am aflat într-o zi, căutând pe net despre radio, că există așa ceva.

Evident că nu se putea să se ocupe alticineva de așa ceva decât un radioamator. Eu am dat de fapt de canalul de Youtube al unuia dintre ei.

Nu sunt eu priceput în domeniul electronicii , așa că nu voi folosi termeni tehnici aici. Cei pasionați oricum îi cunosc, iar pe restul cred că îi  interesează mai puțin.



Daniel Zvartoshu


Dxinromania

Sursa imaginii: Facebook

Daniel Zvartoshu este un radioamator român, de profesie depanator de calculatoare ce are ca pasiune DXing-ul, de fapt la el mă refeream mai devreme.

El este un tip ingenios ce și-a construit acasă un sistem complex de antene pentru recepționarea a diverselor posturi de radio, dar nu ezită să călătorească, inclusiv în afara țării pentru acest lucru.

În special DXing el face pe banda FM. A avut mai multe canale de Youtube, dar au fost închise din cauza reclamașiilor de copywright, deoarece a surprins fragmente de melodii. Atenție Youtube este foarte strict la acest capitol!

Un canal încă există  Zvartoshu DxFmRo

Daniel are și o pagină de Facebook 

A avut și câteva transmisii, radio pirat chiar cu RDS ( Radio Data System), adică acel sistem de la mașină care te ajută să comuți la diferite frecvențe ale aceluiași post de radio pe timpul deplasării pe distanțe mari.

Daniel este și foarte activ pe forumurile de specilitate și dacă intrați pe un astfel de forum sunt mari șanse să dați de el pe acolo, iar dacă sunteți și voi pasionași de domeniu și încă nu îl știți sunt sigur că vă va face plăcere să îl cunoașteți.




Niciun comentariu: