Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

25 octombrie, 2018

Software pentru un restaurant inteligent

Software pentru un restaurant inteligent


În zona în care stau există mai multe restaurante, ce e drept nu foarte mari, le putem spune restaurante de cartier. Unele din ele au și terasă, unde dacă e vreme frumoasă te poți delecta cu o masă în aer liber.

La unul din ele uneori mă mai duc să iau prânzul atunci când sunt acasă în timpul săpătămânii sau în week-end, dacă nu am ceva pregătit. 

Mâncarea este bună, dar la capitolul tehnologie, deși suntem în capitală și în anul 2018. Poate au crezut că nu e nevoie. Toată lumea plătește cash, e adevărat că nu e unul de lux.

Nici în ceea ce privește comenzile la domicilu se pare că nu au auzit de asta. Lumea din cartier se cam mulțumește să comande fie pizza de la pizzeriile din zonă, fie comandă de la firme de catering ce livrează mâncare exclusiv la comandă.

Și pizzeriile știu să își facă reclamă, uneori chiar sunt agresive. Dacă locuiești într-un oraș mare mă înțelegi. De câte ori nu te-ai pomenit cu pliantul acela care se agață de clanța ușii cu cea mai nouă, delicioasă și ieftină ofertă de pizza? Sau de câte ori  cutia poștală, în care nu mai găsești plicurile cu facturi ci diverse pliante? Facturile sunt importante că în rest, oricum cine mai trimite scrisori?

Dar situația de la resturantul unde mai iau eu masa este pe cale să se schimbe, pentru că într-o zi după ce am dat comanda profitând că în momentul acela nu mai era nimenui i-am zis cheleneriței:

- Știți, am stat de multe ori și m-am gândit restaurantul dumneavoastră are mâncare foarte bună, dar nu are posibiltatea de comenzi la domiciliu.

- Da, dar ce pot face eu? Eu doar preiau comanda și servesc aici, atât. 

- Da așa e. Dar și plata se poate face numai cash am observat. Dacă într-o zi aș vrea să plătesc folosind cardul. Nu aveți POS.

- Atunci cum aș mai lua eu bacșis. A început apoi să râdă.

- Păi vă chem și vă dau dupa, îi răspund și eu amuzat.

- Acum vorbind serios, chiar sunt multe restaurante care au asemenea servicii.

- Da, o să încerc să vorbesc cu șeful meu.

- Ar fi bine. Poate se hotărăște să investească.

- Da. Să fim și noi în rândul lumii.

Discuția ar fi continuat dacă în acel moment nu știu cum se face că patronul restaurantului trece pe acolo se uită la chelneriță și o întreabă:

- Ce faci, nu ai observat că au mai intrat niște clienți, stai de vorbă cu domnul?

- Știți, zic eu, tocmai i-am spus că nu aveți livrare la domiciliu și POS.

- Da șefu așa este, asta vorbeam.

- Ok, stau eu de vorbă cu domnul, tu du-te și servește clienții care au venit acum că așteaptă.

- Da șefu imediat și s-a dus să preia comanda.

- Spuneți vă rog,  ce idei aveți. M-ați făcut curios.

- Păi în primul rând un program care să preia și comenzi la domiciliu.

- Interesant și cu POS-ul mă gândesc că e deasemenea o idee bună.

- Vă vând un pont. Există o firmă care oferă soluții complete, de software și hardware, inclusiv case de marcat, POS și multe altele.

- Aveți cumva wifi, sau să folosesc net-ul de pe abonamentul meu?

- Net da. Din ăsta avem, macăr atât, spuse el zâmbind. Apoi mi-a spus rețeaua și parola.

- Firma se cheama Expressoft. Și îi dau telefonul să se uite.

După ce se uită pe site îmi spuse:

- Știți ne-ar trebui și un software de contabilitate. Noi tot cu Excelul lucrăm.

- Contabilul dumneavoastră știe să lucreze pe un soft de contabilitate?

- Ce e drept, nu!

- Eu am un curs de contabilitate și am mai lucrat cu astfel de programe îi zic eu. Dacă vă hotărâți, mă puteși chema la un interviu. Mi-ar prinde bine un job aproape de casă.

- Da, cu siguranță dacă e așa.

Mi-a dat telefonul înapoi și mi-a zis:

- Îmi place ideea, dar acum am treabă. Îmi puteți da numărul de telefon? 

- Da cu siguranță, îi răspund apoi îi dau numărul de telefon.

- Poftă bună atunci, vă contactez eu dacă e ceva.

- Mulțumesc!

Firma Expressoft după cum spuneam oferă soluții POS pentru plata comenzii. Sunt tot mai mulți oameni care doresc să plătească folosind cardul, deci este bine venit un sitem de tip POS restaurant .



Deasemenea, în ziua de azi cu mici excepții, contabilitatea, mai ales când vine vorba despre gestiune stocuri , trebuie făcută în mod profesionist, orice afacere serioasă având nevoie de un astfel de program și de personal pregătit să lucreze cu acesta.

Părerea mea că într-o eră a tehnologiei un sitem integrat cum este cel oferit de Expressoft este absolut necesar, indiferent de specificul localului de alimentație.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.






Niciun comentariu: