Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

17 octombrie, 2018

Educația finaciară - o problemă de actualitate

Educația finaciară - o problemă de actualitate


Tuturor ne place să avem cât mai mulți bani și eu personal nu fac excepție. 

Cu toții avem la început  tendința ne concentrăm însă pe modul de a-i obține, pe căi mai mult sau mai puțin cinstite. Mulți sunt cei printre care mă număram și eu personal, care însă nu știu să îi gestioneze sau nu știu  să o facă așa cum ar trebui.

Nu aș vrea să vorbesc aici despre oamenii de afaceri, care se presupune că știu deja cu ce se mănâncă gestionarea banilor, deși niciodată nu știi suficient ci te educi continuu, ci despre ceilalți.

Oamenii  se mulțumesc să câștige și să cheltuie, trăind de la o lună la alta. O concepție total greșită de care nici eu nu eram străin. Și am stat de multe ori să mă gândesc și am ajuns la o concluzie: paradoxal, unii oameni care câștigă mai puțin, ar putea fi mai bogați decât cei care câștigă mai puțin, dar sunt buni gestionari ai banilor proprii.

Am avea tendința să credem că doar oamenii cărora le pică din cer banii au tendința de a-i rispi, cum sunt multe cazuri în care cei care au câștigat la loto au rămas în final tot săraci. Din păcate și cei care muncesc pentru ei nu știu să îi folosească de multe ori în folosul lor.

Una dintre cele mai mari probleme din punctul meu de vedere este reticența, nu aș spune chiar teama de investiție. Nu mă refer neapărat de a investi pe o piață de capital (deși dacă dispui de o sumă de bani cât de cât decentă e o alternativă) ci și a investi în propria persoană. 

Un proiect de anvergură, care mi-a atras atenția este Școala de Bani susținut de BCR. Probabil că ați auzit de el. Acesta urmărește să dezvolte o educație financiară solidă celor care participă la el și are ca scop și își propune ca aceștia să obțină independență finaciară.

Poate vă întrebați cum să obțineți independența financiară. 

Primul lucru pe care și-l pune toată lumea în minte este cum să faci bani. Dar cum spuneam, dacă doar îi faci și nu știi să îi gestionezi nu e bine. Să îi faci e doar primul pas. Fie că vorbim de un serviciu, o afacere sau alte surse asta nu e totulul. La un moment dat am încercat să fac  bani chiar prin metode online, de la cele care promit bani de buzunar, până la metode care promiteau sume mari. Vă spun că peste 90% sunt țepe, am verificat asta personal că am luat câteva, dar oricum nu am riscat mult. Or Am și un grup de Facebook în domeniul banilor online și sper să găsesc o metodă propusă pe cei care postează care să mă convingă că este serioasă. Mi-am făcut și ceva prieteni cae chiar se ocupă de astfel de afaceri, iar unul din ei chiar se laudă că îi merge. 

Am citit pe undeva pe site-ul cu școala de bani o recomandare că doar 50% din venituri, ar trebui să fie direcționate spre nevoi curente. Nu știu dacă e un procent bătut în cuie.

În  al doilea rând prioritizează-ți cheltuielile. Este bine să îți faci un plan temeinic. Nu cred că există o rețetă universală aici, fiecare din noi știe ce interese are.

În al treilea rând este bine să faci economii. Și eu am astfel de cont chiar la BCR. Oricând banii îți pot folosi la o achiziție importantă sau la o investiție.

În al patrulea rând dezvoltă-te personal. Să înveți mereu lucruri noi, pentru a te adapta în orice situație, când este nevoie să te reorientezi profesional este întotdeauna binevenit.

Și nu în ultimul rând, alocă-ți bani pentru activități culturale,  distracții, călătorii și hobby-uri. În final și viața merită trăită. Eu personal prefer călătoriile.

În final pot spune că mă bucur că există proiectul Școala de bani și sper că și eu și voi veți avea de învățat din el.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018











Niciun comentariu: