Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

23 septembrie, 2018

Prima intalnire cu Delta

Prima întâlnire cu Delta



Cum m-am gândit să merg acolo


În ziua de azi ofertele turistice stau la tot pasul așa că și eu am primit de la 2 persoane pe care le cunosc  și care au fiecare agenție de turism, oferte pentru o excursie de o zi în Deltă. Coincidența a făcut să se organizeze chiar în aceeași zi. Cum una din ele nu s-a mai ținut deoarece nu au fost mulți  doritori, am avut  alternativă cealaltă excursie.

Unii dintre voi ați zice că pentru Deltă e nevoie de mai multe zile, dar pentru cine nu a mai fost și era curios ca în cazul meu, nu dispune de bani pentru un sejur mai lung sau pur si simplu vrea să dea fuga într-un week-end acest tip de ofertă este una potrivită

Câte ceva despre Deltă


Nu am să mă folosesc de informații de pe net, că așa  găsiți și voi ci am să spun așa câteva lucruri pe care le știu și eu.

Dunărea trece prin mai multe țări și capitale europene, izvorăște din Germania din Munții Pădurea Neagră dar cu siguranță partea cea mai frumoasă și spectaculoasă Delta Dunării, este în România, tot odată aici aflându-se și cel mai estic punct al  României și al Uniunii Europene - orașul Sulina. Și chiar dacă nu aș fi știut ghida ne-a spus acest lucru, înainte de a ajunge acolo.

Dunărea  înainte să își verse apele în Marea, formează 3 brațe principale: Sulina ( cel central și singurul navigabil de la un capăt la altul), Sfântu Gheorghe cel sudic pe care m-am plimbat și eu și Chilia cel nordic fiind totodată și graniță naturală cu Ucraina.

Delta Dunării este și Rezervație a Biosferei aflată în patrimoniul UNESCO, poate nu unii nu își dau seama, dar acest lucru, valorează enorm, deoarece acolo sunt incluse numai obiectivele valoroase așa că ar trebui să fim mândri de acest lucru. Este bogată în special în specii de păsări: rațe, lișițe, lebede, cormorani, egrete pelicani. În afară de pelicani le-am văzut pe restul celor enumerate.

În deltă se află pe diverse insule sate pescărești, iar în unele se află și căsuțe unde te poți caza și deși  majoritatea sunt modeste, nu cred că ar fi un impediment pentru cei care vor un pic de sălbăticie.

Cum a decurs excursia

Am plecat împreună cu un prieten dis de dimineață, chiar înainte ca soarele să răsara către locul unde trebuia să vină autocarul, Gara de Nord, intrarea cunoscută de cei din București și nu numai sub denumirea de "la coloane", datorită coloanelor imense de susținere din fața clădirii. Inițial locul ales a fost Piața Victoriei, dar fiind schibat ulterior, fără a ne anunța altfel decât pe mail. Așa că nu uitați: e important să vă verificați mailul!

Nu am așteptat noi prea mult autocarul, dar am așteptat vreo jumătate de oră să plece, dar nu a fost un inconvenient prea mare, știți cum e Bucureștiul și trebuia să ajungă toată lumea.

Drumul de 4 ore: Autostrada Soarelui - Slobozia - Tulcea - Murighiol e puțin obositor, dar merită având în vedere destinația. Ne-am și amuzat un pic de șofer că a fost ghininist și a prins toate semafoarele pe roșu, inclusiv pe singurul din Slobizia, oraș în care nu apuci să te dezmeticești bine că ai și trecut de el. E bine că ghidul ne mai povestea câte ceva din când în când așa mai trecea din plictiseală.

Pe lângă Deltă, înainte de ajunge acolo în Tulcea există un complex muzeal - Centrul Muzeal Eco-Turistic Delta Dunării pe care l-am, unde sunt reproduse realistic habitatele din Deltă și există un impresionant acvariu cu pești, iar părerea mea este că rivalizează cu succes cu cel din Constanța. Este situat aproape de faleza din Tulcea și hotelul Delta, unitate de cazare de 4 stele. Pe faleză ne-am plimbat și noi după aceea. Vă recomand din tot sufletul să mergeți să îl vizitați și voi. Găsiți acolo și rețeta tradițională de icre și cum ghida ne-a spus să o descoperim singuri, asta vreau să faceți și voi.

Mai multe detalii găsiți aici: 

De la Murighiol ne-am plimbat cu o șalupă, o călătorie care durează cam 3 ore, pe brașul Sfântu Gheorghe și o parte din lacurile de pe acesta. Se merge atât cu viteză mică să ai timp să faci poze, dar și cu viteză mare pentru iubitorii de puțină adrenalină. Există o vestă de salvare, pe care deși la început nu am vrut să mi-o pun pe mine, în final balansul bărcii m-a convins. Oricum nu doresc cuiva să aibă nevoie reală de ea, deoarece apă este destul de adâncă în anumite locuri și curenții sunt puternici. Mi-a fost puțin teamă la început, dar a trecut repede și oricum senzația este una destul de intensă, mai ales dacă ești ca mine și mergi prima dată pe o șalupă.

Am putut admira păsările, peisajele și face poze și pot să spun că am avut noroc de o vreme caldă( chiar destul de caldă pentru 22 septembrie) și însorită, perfectă pentru o astfel de plimbare.


După ce ne-am plimbat am servit masa de prânz la complexul Laguna Albastră din Murighiol, un local cochet, unde poți lua masa atât în interior cât și afară, există piscină și sezlonguri și te poți caza.

Ne-am mai plimbat puțin după masă prin zona din jurul complexului și am plecat înapoi spre București unde am ajuns cu bine seara după ora 10.

În final am un mic cadou pentru voi cei care au avut răbadare să citească până la sfârșit: niște poze la acvariu, cât și din Deltă:


Egreta gri: în general sunt albe, eu am prins una gri!





Puii de lebădă până să devină adulți ajung să aibă dimensiuni mai mari decât te-ai fi așteptat: 


Nuferii înfloresc în perioada iunie-august, dar am găsit un boboc de nufăr și pe final de septembrie:


Un peisaj relaxant într-o zi superbă de septembrie:



Pescărușii,  stăpânii unui trunchi de salcie: 


Mai mulți nuferi, mi-i imaginez înfloriți




Și cum ce e mai bun se păstrează la sfârșit iată poze de la acvariu.












Oricât de reușite au fost sau nu aceste poze cu pești, nimic nu se compară cu a îi vedea pe viu. Vizitați muzeul, merită!

Niciun comentariu: