Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

01 iulie, 2018

Despre pâine

Pâinea din cuptoare vs pâinea din fabrică 


Diversitatea pâinilor în ziua de azi


Trăim niște vremuri în care varietatea produselor fabricate în serie, inclusiv cele alimentare este tot mai mare.

Dacă vorbim despre pâine, există o diversitate mare de sortimente și de mărci de uneori nici nu mai știi ce să cumperi. Supermarket-urile sau hipermarket-urile au fără îndoială oferta cea mai variată. Dar toate acestea în detrimentul calității. Ni se dă impresia că este extraordinar să avem o gamă largă de produse de unde să putem alege. Dar cel puțin din punctul meu de vedere nu este la fel de bună ca sortimentele care se vindeau odată.

Problema gustului și nu numai


Există două opțiuni pe care le ai atunci când vine vorba de a cumpăra pâine: magazinele atât cele mari  de care am amintit mai devreme cât și cele mici, iar cealaltă alternativă sunt cuptoarele de pâine sau brutăriile.

Cred că nu doar eu am constatat, dar pâinea nu mai are gust de pâine atunci când o achiziționăm din magazine. Chiar și celelalte produse de panificație cum ar fi cozonacii nu mai sunt cum erau. 

Cuptoarele de pâine sau brutăriile fac altfel de pâine. Una care gust mai bun și care se apropie de rețetele tradiționale. La fel și celelate produse.

Pâinea produsă în fabrici conține diverși conservanți și alți aditivi. Dacă o pâine din cuptor durează 2-3 zile dacă ai cumpărat-o în ziua în care a fost făcută și dacă nu o mănânci nu mai este bună, o pâine din fabrică poate dura o săptămână sau chira mai mult. Deci pe lângă gust aceasta are și conservanți despre care știm că nu sunt tocmai sănătoși. Citiți etichetele și veși vedea ce conțin produsele de panificație din fabrici!


Aluatul congelat folosit la fabricarea pâinii


Am avut uimirea să constat că pe un ambaalj de pâine scria: "Acest produs nu a fost anterior congelat".  Apoi am căutat pe Google și am văzut că există aluat congelat folosit apoi la fabricarea pâinii. O fi bine.? Există articole care susțin că nu:

Ce putem face


Îm orașele mici sau sate problema nu este atât de mare, încât magazinele de tip supermarket sau hypermarket sunt puține sau deloc. În schimb în București și în toate celelalte orașe mari unde există oamenii grăbiți să își umple coșul cumpără tot de acolo pâine. Inclusiv oamenii din sate apropiate fac la fel. Chiar și magazinele de cartier au contracte cu fabrici și vând același tip de pâine ca cele mari. Eu am un magazin chiar lângă blocul în care locuiesc deci știu foarte bine ce zic.

Așa că ar fi bine să ne orientăm spre cuptoare sau brutării : sunt mult mai gustoase și mai sănătoase produsele lor! Atât timp cât va exista cerere de la ei va crește și oferta și vor apărea tot mai multe.

Fiecare face cum crede, dar când vine vorba de ceea ce mâncăm trebuie să fim foarte atenți și să alegem ce e mai bine pentru noi.


Niciun comentariu: