Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

12 iunie, 2018

Youtuberii și banii

Youtuberii și banii pe care îi câștigă


Youtuberii muncesc sau nu?


Cu ocazia unui scandal de pe Internet am scris un articol despre rolul youtuberilor, stabilind că ei au un rol de divertisment și nu un rol educativ, deci nu prea putem vorbi de o responsabilitate cu privire la subscriberii lor.

Citți mai jos articolul: 


Cu toate că am stabilit că fac divertisment, totuși nu putem să nu ne întrebăm și chiar sunt convins că mulți dintre voi ați făcut-o deja: ce fac ei este o muncă?

Păi haideți să vedem: în primul rând trebui să aibă o idee, iar ca acea idee să vină trebuie să se gândească la ea. 

După ce au găsit ideea trebuie să își facă un plan pentru a putea ști ce vor face.

Urmează apoi filmările: își rup din timpul lor ore bune. Pentru un video de 15 minute trebuie să filmeze mult, pentru a trece la etapa următoare: editarea.

Etapa de editare este una complexă ce presupune tăierea de bucăți din filmare, montajul și adăugarea de efecte sonore, precum și bucăți de video din alte surse. Dacă nu sunt mulțumiți de cum a ieșit, apar și modificări pe care trebuie să la facă. Urmează upload-ul de-abia după ce au ajuns la varianta finală.

Banii câștigați din Youtube


Dacă tot am stabilit că youtuberii muncesc, orice muncă are plata ei. În mod obișnuit beneficiarul muncii este cel care plătește.

În cazul youtuberilor lucrurile stau altfel: nu plătim noi, ci altcineva. Acest lucru e posibil datorită publicității plasate în conținutul video.

Am văzut și sunt revoltat de atitudinea a destul de mulți oameni care îi acuză pe youtuberi că fac video pentru bani și își pun reclame pentru monetizare. Dar trebuie să ne gândim la un lucru: nu plătim noi nimic exact cum am spus. Pentru televiziune, de exemplu plătim abonamentul TV.

În continuare  dacă tot am zis de televiziune mi-am propus să fac o comparație între cele două cu scopul de a demonstra că Youtube prezintă avantaje:

Youtube vs TV

Concluzie

În concluzie există avantaje și nu ar trebui să ne manifestăm nemulțumirea, deoarece nimeni nu muncește degeaba. Dacă vă respectați idolii de pe Youtube, înțelegeți că au nevoie de publicitate pentru că și voi dacă munciți vi se părea normal să câștigați bani din activitatea desfășurată!



Niciun comentariu: