Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

26 iunie, 2018

Credință sau prostie

Credință sau prostie

Irigații in România vs.irigații în Europa

Mentalitatea în România privind ploaia


Nu doresc să atac credința nimănui, dar în zilele noastre atunci când ne uităm din satelit la nori, avem prognoze meteorologice din ce în ce mai exacte încă mai există oameni care atunci când e secetă se duc în mijlocul câmpului și încep să se roage pentru ploaie. Este o dovadă clară că nu putem depăși stadiul omului care neînțelegând foarte multe, i-a fost ușor să își explice că tot ceea ce se întâmplă în jurul său este exclusiv voința divinității. 

Rolul Bisericii și furtul la români


Biserica are un rol foarte mare în păstrarea acestei mentalități, organizând slujbe pentru aducerea ploii. Alte țări mai avansate, folosesc sisteme de irigații. Nu că nu am fi avut, a existat dinainte de 1989 un sistem destul de bine pus la punct, dar imediat după s-au furat componentele acestuia până la distrugerea sa completă. Și bun, hai să presupunem că Dumnezeu s-ar implica în aducerea ploii și aude rugăciunile oamenilor. Păi ce zice El:"Ați furat și acum îmi cereți ploaie. Uite că nu vă dau! Nu am scris eu în Biblie, în cuvântul meu, "să nu furi!"? Voi ați furat." 

Între timp am auzit că s-ar dori crearea din nou a unui sistem de irigații. Parcă am început să ne deșteptăm un pic.

Respect totuși credința, dar să fim raționali!


Nu zic să nu ne rugăm, dar să ne rugăm să avem minte și răbdare să facem noi ce ne trebuie, nu să ne pice din cer, nici măcar ploaia. Și nu, nu Dumnezeu ne pedepsește că suntem răi când e secetă sau vine vreo furtună cum zic toate babele, ci tot omul e de vină căci prin activitățile sale a dereglat natura. Ce e mai grav e că de multe ori nu suferă cei care au făcut asta, cei care au tăiat păduri întregi sau au poluat și accentuat efectul de seră ci oameni nevinovați.

Niciun comentariu: