Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

27 aprilie, 2023

Cu toții suntem responsabili


Sursă foto: https://www.transilvaniabroker.ro

Când mergem pe stradă nu suntem întotdeauna în siguranță. Și aici nu mă refer la acel caz când cineva ar putea să ne facă rău intenționat ci la accidente.

Dar când vine vorba de șoferi ei au o responsabilitate foarte mare. Și eu am permis și sunt conștient perfect de acest lucru. Și pe bună dreptate lumea se așteaptă la maximum de responsabilitate din partea noastră. Și mai mult decât atât șoferii profesioniști au și mai multă răspundere, deoarece ei conduc un autovehicul ca meserie.

Dintre profesioniști, șoferii de autobuz răspund și pentru viața pasagerilor pe care îi transportă. De multe ori accidentele grave sunt puse pe seama lipsei de experiență. Trebuie însă să conștientizăm că nu este întotdeauna așa. Chiar și după zeci de ani de conducere, fără ca măcar să fi avut poate de plătit vreo simplă amendă, poți într-un context nefericit să produci o tragedie.

Și experiența demonstrează cele spuse în paragraful precedent. Vreau să mă refer la un caz tragic care s-a petrecut doar la câteva sute de metri de locuința mea, într-o stație de autobuz STB pe unde am trecut de sute de ori, mai precis la intersecția dintre Bulevardele Constantin Brîncuși și Nicolae Grigorescu. Poza cu stația o vedeți mai jos.




Chiar în dimineața zilei de Paști ai anului curent, un pieton amețit bine de aburii alcoolului care se întorcea probabil de la o petrecere de după slujba de Înviere, s-a dezechilibrat si a fost accidentat mortal de un șofer de autobuz

Cel mai probabil ați văzut știrea dar dacă nu o puteți citi aici

Pe lângă impactul emoțional pe care l-au avut asupra mea atât locul cât și data în care s-a produs accidentul, am început să îmi pun serios întrebări cu privire la cât de vinovat este fiecare în parte. Doar șoferul oare? Că nu e bine să conduci atunci când ești beat e evident și nu lasă loc de vreo interpretare.




Dar oare ca pieton nu te poți pune în pericol? Mai ales dacă urmează să ieși pe un bulevard intens circulat. Oare vreun șofer fie el și profesionist cu experiență este posibil să nu te vadă sau să aibă timp să te evite? Când e vorba de o fracțiune de secundă orice e posibil, zic eu.

Eu aș spune că educația rutieră trebuie să fie una solidă încă de cînd copiii sunt mici și să îi învețe faptul că dacă tu ai dreptul de exemplu să treci pe trecerea de pietoni acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să te asiguri. 

Sărind în fața mașinii cum s-a întâmplat și în cazul cu Monica Odagiu, nu îți garantează nimeni că reflexul șoferului va funcționa sau se va declanșa la timp. Sigur în apropierea unei treceri de pietoni automat ești obligat să reduci viteza și să sporești atenția, în mod indiscutabil, dar unele situații pot fi greu dacă nu imposibil de evitat.

Eu nu vreau prin acest articol să spun a cui este vina în cazul cu șoferul STB. Sigur un lucru e clar, de văzut el nu l-a văzut pe pieton altfel nu își putea continua cursa liniștit. Dacă ar fi putut sau nu să îl vadă, asta nu mai știu. Nu sunt judecător să spun eu care este adevărul, ci vreau doar să trag un semnal de alarmă, că șoferii nu sunt niște roboți și chiar dacă teoretic ei au o mare responsabilitate trebuie și ca pieton să știi să te ferești de un potențial pericol.



Pagina principală


Niciun comentariu: