Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

01 ianuarie, 2022

Câte ceva despre anul nou




Uite că timpul trece și fără să ne dăm seama ne-am pomenit și în 2022. Sau poate sunt doar eu și pentru alții a trecut greu

Aspectul vremii din București din lunile decembrie și prima jumătate a lunii ianuarie din ultimii ani se pare că nu vrea să ne amintească deloc perioda în care ne aflăm.

Deși mulți încă asociază Crăciunul cu zăpada, acest lucru ar cam trebui să ne iasă din cap, cel puțin nouă care locuim prin partea de sud a țării.

În acest artricol nu mi-am propus, poate așa cum v-ați fi așteptat să vorbesc despre tradiții, sorcovă, rezoluții pentru următoarele 365 de file din calendar( asta pentru cine mai folosește un calendar clasic) și nici despre semnificația religioasă a primei zile din an, Sfântul Vasile. Totuși hai să nu fiu rău și să le urez  un sincer "La mulți ani!" celor care își serbează onomastică, chiar dacă articolul îl scriu la ora asta târzie. Ce vreți, am fost un pic mahmur după revelion, că în rest nu prea le am eu cu băutura. 

Nici nu vreau să încep acum să vorbesc despre speranțele cum că anul ăsta scăpăm de pandemie, că stai să trecem și de valul 5!

Dacă de Crăciun am vorbit dacă este o sărbătoare sau nu creștină, chiar cu riscul ca vreunul să îmi sară în cap când citește titlul, deși am fost decent, azi vreau să vorbim despre calendar și să mă întreb de ce oare a fost aleasă data de 1 ianuarie pentru trecerea în noul an.

Și cum spuneam că natura s-a dat peste cap, din vina încălzirii globale cauzată de noi oamenii, sau cel puțin asta e varianta oficială( nu mă înțelegeți greșit, nu sunt cu teoriile conspirației), vremea de afară m-a făcut să mă gândesc la primăvară.




De parcă de nu ar fi de ajuns am găsit un mugure verde în gardul viu din fața blocului. Da, incredibil, așa că nu am putut să trec acest lucru cu vederea și am făcut un video pe care l-am încărcat pe tik tok. https://vm.tiktok.com/ZM8KmMb2d/ E primul tik tok cu vocea mea, unde comentez și eu situația că altceva ce aveam mai bun de făcut după ce am mers la muncă chiar pe 31.

Dacă tot vorbim de primăvară având în vedere întâmplarea cu mugurul acela, păi mă gândeam că așa ar trebui să vină noul an, primăvara. Oare e un prilej doar de a duna sărbători și s-a hotărât ca Revelionul să vină imediat după Crăciun?

Totuși oamenii s-a gândit să împartă cele 12 luni dintr-un an în 4: primăvară, vară, toamnă și iarnă. păi dacă așa este atunci oare nu ar fi bine să începem cu 1 martie. Deși paradoxal, vremea asta zăpăcită face ca la începutul lunii lui mărțișor să fie mai rece decât pe 1 ianuarie și în loc să răsară ghioceii așa cum știu eu de când eram mic, fulgii de nea pot cădea din abundență.


Și surpriza acum vine, căutând pe net chiar am aflat că ceea ce mi s-ar părea mie normal chiar a fost așa, Anul Nou începea în martie, luna ianuarie nu exista, dar din motive politice, acesta a fost mutat oficial de marele împărat roman Iulius Cezar în anul 46, î.Hr. la data de 1 ianuarie.

Se pare că dacă Revelionul ar fi fost acum în martie acum aveam zi liberă, dar anul ăsta a căzut în week-end asta e!




Ei bine, nu știu dacă sunteți nu sau de acord cu mine, de fapt nici nu prea îmi pasă, dar ma simțit eu nevoia să scriu toate lucrurile astea.


Pagina principală


Niciun comentariu: