Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

24 decembrie, 2021

Motorină în loc de benzină




Poate uneori v-ați pus întrebarea ce se întâmplă dacă atunci când vă alimentați autoturismul greșiti combustibilul și puneți în rezervor motorină în loc de benzină spre exemplu.

Ei bine, eu personal nu am pățit-o, dar era să se întâmple din grabă și neatenție. 

M-am decis să încep prin a vă povesti această întâmplare, deoarece pe lângă faptul că s-a terminat cu bine, are și o parte amuzantă. 

Merg eu frumos la stația peco să alimentez, iar deși benzina este scumpă, eu am folosit întotdeauna sortimentul premium. Motivul este că durează mai mult și protejează mai bine motorul. Sau cel puțin eu așa cred. Dacă nu e așa, puteți să mă contraziceți. 

Deși știam eu foarte bine că pe pompa de motorină scrie Diesel, iar deasemenea fundalul este negru, de data asta nu a fost de ajuns. Eu m-am uitat după cuvântul "premium" care exista și pe pompa diesel. Spun premium pentru că nu vreau să dau denumirea comercială din două motive. Primul e să nu fac reclamă companiei de carburanți și al doilea e să nu se prindă ăștia, glumesc cu al doilea , sigur s-a uitat deja nu stau ăia să mă caute. 

Norocul meu cel mare a fost că după ce s-a scurs puțin pe mașină și apoi pentru că s-a prelins pe furtun și pe jos siguranță aceea de ca la capul furtunului a făcut click și nu a mai curs nimic. De-abia atunci am observat că scrie Diesel pe furtunul de la pompă. 

Mai departe eu nu n-am uitat la afișajul pompei. Păi de ce să mă uit sau să mă gândesc eu că ceva s-a înregistrat. Așa că acum iau furtunul corect și încerc să alimentez cu benzină. Evident că nu a mers, dar eu am încercat. Dacă apucă să se înregistreze ceva, logic că nu mai poți alimenta cu altceva până nu te duci la casă să plătești. 

Vorbind de logică se pare că a mea se blocase pe moment, că nu mi-a trecut nici măcar prin cap că nu avea cum să nu se înregistreze ceva, chiar dacă nu a curs mare lucru. Ce mă interesa pe mine era că bine că nu a ajuns în rezervor nici măcar un strop. 

Eu văzând că nu merge și că la pompa din fața mea între timp s-a eliberat partea amuzantă a poveștii abia acum vine. Închid eu frumos rezervorul mă sui la volan și mă duc la pompa din față. 

Între timp la pompa cealaltă vine un domn care face câteva încercări să își alimenteze mașina cu benzină. La un moment apare un angajat al benzinăriei care văzăndu-l îl întreabă ce s-a întâmplat. Acesta îi răspunde că nu poate alimenta, că pompa e blocată. 

La un moment dat angajatul îi spune, uităndu-se la afișajul pompei : "Păi dumneavoastră ați alimentat cu motorină cu motorină de 1 leu si 20 de bani". Domnul respectiv îi spune că nu. "Cum nu, uitați-vă aici! Arată 1 leu si 20 de bani!". Domnul îi răspunde: "Nu înțelegeți că nu am alimentat, poate băiatul din față, că am văzut că era la pompa asta înainte." Evident că nu era sigur dacă am făcut asta, că nu văzuse exact ce am făcut eu. 

Eu care până atunci stăteam calm si făceam pe prostul în timp ce alimentam, mă bag în seamă si răspund:"Nu stiu ce a avut pompa asta că era blocată!" 

Într-un final angajatul benzinăriei, plictisit probabil de toată povestea asta a spus că se duce înauntru să reseteze pompa. Iese si apoi îi spune domnului respectiv că a resetat-o și că poate alimenta. 

După toate acestea și după ce am plătit de ce am alimentat, corect de data m-auit la volan și vorba lui Jimmy, cel cu poveștile de pe YouTube, "du-te Dică!" 




Dar acum haideți să vedem care sunt pe înțelesul tuturor principalele diferențe dintre un motor pe benzină și un motor diesel

Motorul pe benzină funcționează pe principul aprinderii prin scânteie, spre deosebire de cel diesel care se aprinde prin compresie.

Pe lângă faptul că motoarele diesel sunt mai economice, aceeași cantitate generând mai multă energie și prețul motorinei este mai mic, la un motor pe benzină este necesară acea scânteie ca să se aprindă și ea nu se produce mașina nu va porni. Trebuie avut grijă să nu se oxideze bujiile și să nu se descarce bateria dacă mașina nu este pornită o lungă perioadă de timp. 

În schimb principalele dezavantaje ale motorului diesel sunt: poluarea, zgomotul și aprinderea mai grea iarna la temperaturi foarte scăzute.

Nu prea sunt eu mare expert în mecanică, dar am înțeles că situația mea, dacă aș fi reușit totuși să bag motorină în rezrvor nu e atât de gravă decât s-ar întâmpla invers. Totuși nu cred că era bine pentru că aș fi făct plinul, iar nivelul carburantului era la jumătate și la cantitatea aia dacă nu s-ar fi deteriorat motorul sigur riscam să se oprească la un moment dat și aș fi avut nevoie de ajutor pentru a scoate motorina.




Am și o veste bună pentru cei ca mine și cu motor pe benzină. Este puțin probabil să alimentați o mașină pe benzină cu motorină, deoarece diametrul bușonului de umplere al rezervorului cu benzină are un diametru mai mic și clapeta este foarte greu sau chiar imposibil să fie acționată și cred că așa a fost și în cazul meu și clapeta a sărit oprind la foarte scurt timp alimentarea.


Pagina principală


Niciun comentariu: