Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

06 februarie, 2021

Oamenii, ofensarea și procesele




Trăim într-o lume în care parcă a devenit o modă să fii sensibil la aproape orice și să te ofensezi la orice cuvânt sau remarcă pe care ceilalți ți-o adresează. Și nu vreau să spun că este bine să îi jignim pe cei din jurul nostru, doar că nu e bine să exagerăm cu asta.

Nu cred că nu există persoană care să nu fi jignit măcar odată pe cinevași chiar dacă e împotrivă, uneori la nervi sau supărare putem spune cuvinte pe care ajungem să le regretăm, nu de puține ori chiar la scurt timp după ce le-am adresat. Și mai ales noi, fiind un popor cu origini latine suntem în mare parte temperamentali, iar jignirile și înjurăturile sunt ceva obișnuit.

Problema este că de la o vreme mulți au început să exagereze și nu mai știm cu exactictate care este linia dintre o critică sub formă de observație și jignire.

Ceea ce m-a determinat să scriu acest articol este ceea ce a pățit un youtuber pe care eu îl apreciez - Andrei Cosmin. Acesta a comentat la un video dintr-o emisiune ce a fost la TV - Cei 7 ani de masă. Este o emisiune depre care vreau să recunosc că nici măcar nu am auzit, dar se pare că a avut destule episoade, iar acolo era vorba despre copii cu probleme de greutate. Se pare că mama fetei despre care era  s-a ofensat că a fost numită grasă de acest youtuber și i-a făcut raport la clip și drept urmare a fost dat jos. Știu despre acest scandal deoarece chiar el a făcut un alt video în care a povestit asta și despre faptul că femeia l-a amenințat că va merge la poliție. Sincer chiar îmi pare rău că nu ma apucxat să văd acel video. Mai mult decât atât reacția a putut fi postată abia după 7 zile, deoarece în tot acest timp Andrei Cosmin a fost blocat.



Trebuie să vă spun că eu cel puțin nu consider că cei care au participat la acea emisiune care s-au expus în mod voluntar, sau mai bine zis părinții și-au expus în mod voluntar copiii. Nici eu nu m-am simțit ofensat, deși recunosc că intru în categoria celor cu greutate în plus.

Aș face o paralelă cu cazul arbitrului Sebastian Colțescu unde după mine nu a fost sub nici o formă vorba de rasism. A numi pe cineva negru, gras, pitic, blondă, țigan, etc. nu mi se pare o insultă ci pur și simplu o constare dacă nu este făcut într-un context în care scopul celui care i se adresează cuiva este de a jigni. Sigur există și cuvinte care sunt ele în sine jignitoare și pe care nu ar trebui să le rostim. De exemplu: prost, handicapat, idiot, autist etc.

Se pare că acest trend este unul interanțional, iar românului îi place să creadă că dacă așa este afară, în țările civilizate este neapărat și bine.

Da se pare că este la modă și a da în judecată pentru orice cuvânt spus. Eu sunt jurist, dar dacă cineva m-ar jigni de față cu mai multe persoane sau pe o rețea socială nu aș merge în instanță. Poate că unii o fac și ca să ceară despăgubiri și să ia bani de la cel care l-a jignit. Este mai bine să îi spunem cuiva care ne-a să își ceară scuze, iar dacă nu o face și se repetă să rupem legătura cu acea persoană.

Îmi aduc aminte că spunea o profesoară de la facultatea de drept, care era atunci și judecător, că "suntem o țară de procesomani". Poate și datorită faptului că am început să ne cunoaștem drepturile și toleranța noastră a început să tindă spre 0. Greu mai rezolvăm lucrurile amiabilă. Am avut ocazia să merg odată la arhiva unui tribunal și teancurile de dosare dovedesc cât de multe procese sunt. Nu mai vorbesc de litigiile pentru moșteniri, când frații ajung cei mai mari dușmani din păcate. Clar cele mai multe dosare nu sunt penale ci sunt civile. Am mers odată și la Înalta Curte de Casație și Justiție, iar arhivele acesteia sunt neîncăpătoare, soluția fiind ca anumite dosare să fie păstrate în niște dulapuri metalice pe holurile instituției. Cine a fost acolo poate confirma.

Părerea mea este că dacă puteți rezolva ceva amiabil este bine să o faceți și să vă gândiți mai bine dacă cineva chiar v-a jignit sau nu!



Pagina principală



Niciun comentariu: