Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

05 februarie, 2021

Ce înseamnă să fii influencer





Recent mi s-a spus de cineva că aș fi influencer. Din anumite motive nu pot să dau contextul sau cine mi-a spus, dar acest cuvânt folosit la adresa mea, chiar dacă a fost într-un mod indirect, asta pot spune, nu sunt de părere că mi se potrivește, că m-am am un drum lung de parcurs până să ajung să fiu unul.

Întâmplarea mi-a dat de gândit și mi-am pus întrebarea: oare ce este cu adevărat un influencer? Auzim acest termen tot mai des și lumea îl atribuie anumitor persoane. poate fără ca acestea să fie. 

Fie că au câteva postări populare pe o rețea de socializare, fie că sunt bloggeri ca mine și lumea a început să citească ceva mai mult articolele lor, fie că au un canal de Youtube și au început să aibă ceva mai multe vizualizări la videoclipuri, fie se cred, fie sunt numiți influenceri și asta este greșit cel puțin din punctul meu de vedere.

Nu există o definiție oficială a acestui cuvânt, iar în limba română nu este oficial recunoscut, deci nu îl veți găsi în DEX. El este preluat, așa cum s-a întâmplat cu multe alte cuvinte din limba engleză și folosit frecvent în vorbirea curentă.

Dar de ce cred eu că nu sunt nici pe departe un influencer? Pentru că am deocamdată un număr redus de persoane care îmi citesc articolele, deși nu mă descurajez și vreau să am din ce în ce mai mulți pe viitor. Un alt motiv ar fi că nu influențez pe mineni, nici cum să se îmbrace, ce să mănânce ce limbaj sau expresii să folosească, ce comportament să aibă, ce muzică să asculte, ce filme să vadă și exemplele pot continua.

Un influencer este un om care a devenit popular cu lucrurile pe care le face, lucruri care au prins la un număr are de persoane, iar o bună parte dintre acestea își doresc să îl copieze. Fie că și-a propus sau nu el devine un model în diferite aspecte ale vieții pentru ceilalți. 

Ca să fiți siguri că nu greșiți în a numi pe cineva influencer, trebuie să vă gândiți că tocmai la verbul "a influența". Este evident acest lucru că de-acolo vine denumirea acestui personaj, ce a apărut în mediul online. Gândește-te la orice aspect din viață  și pune-ți întrebarea: există un număr suficient de oameni care fac anumite lucruri doar pentru că așa au văzut la el? Dacă răspunsul este afirmativ atunci da. avem de a face cu un influencer.

O altă greșeală pe care am face-o e să considerăm că un număr foarte mare de vizualizări al unui canal de Youtube, îl face pe autrorul acestuia un influencer. De exemplu un canal de documentare foarte popular prin care autorul nu se expune prea mult pe el nu îl va face pe acesta să devină influencer.

Dacă te-ai apucat să scrii adevertoriale, fie plătite, fie pentru un concurs ești influencer? La această întrebare, din punctul meu de vedere, sunt două răspunsuri valabile: primul este că nu, dacă ai puține persoane care să îl fi citit și acelea fiind plictisite și trecând peste articol, fără să se întâmple altceva mai departe. Și eu am scris ceva articole de acest gen și fix aici mă încadrez. Al doilea răspuns este că da, în momentul în care multă lume citește iar acesta și-a atins scopul. Odată ce ai generat vânzări, ca urmare a ceea ce ai scris acum da ești influencer

Spuneam că poți deveni influencer în mod voit sau nu. Deaceea tot ce faci pe Internet implică și un anumit grad de responsabilitate. Mai ales când vine vorba de copiii și mai ales  dacă ai făcut niște lucruri negative, ține minte că aceștia le pot copia! Sigur, nu ești tu responsabil cu educația, însă este bine să fii atent!

Sper că v-am lămurit, dacă nu eu cel puțin am încercat. Și țineți cont de un lucru, dacă vreți cu adevărat să influențați pe cei din jur este nevoie să fiți naturali, să vă concentrați pe lucrurile care vă plac, să fiți insistenți, dar nu într-un mod agresiv sau sâcâitor și va fi bine!

Pagina principală



Niciun comentariu: