Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

24 decembrie, 2020

Moșul vine cu mască



Era un băiat obișnuit pe nume Ionuț și ca în orice an îl aștepta pe Moșu să îi aducă mult așteptatele cadouri.

Nu îl văzuse niciodată când vine, doar mereu găsea cadourile sub brad și se bucura tare mult.

Anul acesta își spuse:

- De data aceasta nu îl mai ratez. Voi sta treaz și îl voi pândi. Nu are cum să îmi mai scape.

Știa el de la părinți că Moșul vine târziu în noapte și oricât de mult s-ar strădui un alt moș, ce i se spune Moș Ene vine tiptil și el adoarme, iar Moș Crăciun profită de neatenția copilului și lasă pe nesimțite darurile sub brad.

Dar anul acesta altceva era pe cale să se întâmple. Pentru că în este pandemie, moșul nostru e obligat și el să poarte mască. Și mai e o problemă: el nu mai poate veni târziu în noapte, trebuia să se grăbească să lase cadourile până la ora 23.

Anul acesta Ionuț are noroc, deși nu așa cum și-ar fi imaginat el căci moșul e obligat să apară devreme și îl va vedea, dar nu pentru că ar fi stat treaz.

Cum stătea el cuminte în seara de Ajun lângă bradul frumos împodobit, la un moment cineva bate la ușă. Se gândi el că poate sunt niște colindători grăbiți să nu îi prindă o oră târzie pe stradă și să trebuiască să aibă vreo declarație la ei.

Dar nu, nu erau colindători și Ionuț avea să aibă o mare surpriză. Era Moș Crăciun. El arăta exact așa cum îl știa el din poze, doar că un mic detaliu făcea diferența. Avea mască. Chiar dacă el e Moș Crăciun nu înseamnă că nu trebuia să o poarte.

Băiatul imediat a fost cuprins de o mare bucurie și exclamă surâzând:

- Moșu!

- Ho, ho, ho dragii Moșului eu sunt!

- Moșule, spuse Ionuț, dar tu ai mască?

- Da dragul meu, căci toți trebuie să o purtăm, să nu ne îmbolnăvim. Iar dacă mă vede pe stradă nenea polițistu' fără ea îmi va da amendă.

- Amendă Moșule?

- Da amendă, dar tu știi ce este aia amendă.

- Nu Moșule!

- Ei bine, atunci când oamenii mari nu sunt cuminți iau amendă. Așa cum părinții, nenea polițistul le dă amendă.

- Am înțeles Moșule. Dar eu am fost cuminte?

- Da dragul meu, altfel nu veneam la tine și pentru că ai fost, ți-am adus cadouri. Ceva dulciuri, ceva de îmbrăcat și o tabletă bună. Dar vreau să îmi promiți ceva.

- Ce anume Moșule?

- Că vei folosi tableta pentru școală ca să înveți, căci știu că acum școala e online și că nu vei piede timpul pe ea și vei fi la fel de cuminte, altfel nu voi mai veni și la anul.

- Îți promit Moșule!

- Ei bine și acum dragii Moșului, trebuie să plec căci nu am voie să stau așa târziu, dar înainte vreau să vă spun ceva. Fiți cuminți și purtați mască și la anul să vă găsesc sămătoși. Dacă nu s-ar putea ca nici eu să nu mai pot veni. Poate la anul vei găsi din nou diminaeața cadourile sub brad.

- Moșule era mai frumos când mă trezeam și găseam cadourile, dar mi-a plăcut și să te cunosc zise Ionuț.

- Rămâneți cu bine dragii Moșului și moșul plecă grăbit să nu îl prindă nenea polițistul târziu pe stradă.

Morala poveștii: aveți grijă de voi, purtați mască și respectați regulile, dacă vreți un Crăciun normal la anul, că altfel e posibil ca nici Moșul să nu mai poată veni!


Pagina principală



Niciun comentariu: