Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

29 septembrie, 2019

Cum să devii DJ


Vreau neapărat să vă spun un secret. Eu de foarte mulți ani sunt pasionat de programele de calculator pentru făcut muzică, deși am constatat că mai mult de câteva zdrăngăneli, sau în cel mai fericit caz, ceva ce seamănă oarecum a melodie nu am fost în stare să fac.

Dar pe lângă cele cu ajutorul cărora poți compune, există și programe cu care poți mixa. Poate visul unora dintre voi este să devină DJ și aici nu mă refer la cei care pur și simplu pun muzică la vreo petrecere ci la aceia care mixează. Și da există astfel de aplicații, care te pot ajuta să devii un DJ chiar pe propiul tău calculator și să fac mixuri sau remixuri ca și când ai avea o aparatură performantă în spate. Nu vei avea platane reale sau discuri de vinil, însă aceste programe te vor ajuta fără îndoială să îți transformi dorința ta oarecum în realitate.


Virtual DJ - o aplicație de mixare excelentă


M-am decis să vă prezint această aplicație deoarece și eu o folosesc. 

Cum a început totul?


Cu ceva ani în urmă cineva din România a avut ideea să preia pur și simplu din diverse emisiuni anumite cuvinte pe care oamenii le-au spus și să le pună pe muzică, reușind să facă din ceva vorbit efectiv melodii. Probabil că vă mai aminți de Mitică Dragomir și celebra replică "Mitică la brutărie". De acolo a început totul.


Totuși trebuie să vă mai spun un lucru: lucrurile nu s-au oprit aici și un anume mgautier86 a creat un canal de Youtube în care a făcut mai multe videoclipuri de acest gen. Le puteți vedea accesând link-ul de mai jos.


Am înțeles că mgautier86 folosește ceva care se cheamă autotune, iar clipurile sale chiar merită văzute deoarece sunt făcute în mod profesionist. 

Acum eram hotărât: trebuie să fac și eu...nu și clipuri dar măcar melodii. Nu am vrut să folosec  autotune ci programul acesta de mixat cu care mă tot jucam de ceva vreme.

Despre aplicație


Ce trebuie să știți este că veți avea posibiltatea să o folosiți exact ca și când ați avea în față niște pupitre(deck-uri) adevărate, cu platane, vinil și tot trebuie.


Puteți mixa beat-uri, melodii părți înregistrate cu voce sau orice alte sunete...practic orice.

Aplicația este disponibilă în variantă gratuită, dar puteți să și plătiți pentru funcții mai avansate. Dar pentru început varianta free este suficientă.

Nu am să stau acum să vă fac un tutorial despre cum să o utilzați. Și eu am învățat tot singur să o folosesc deci se poate.

Nu vreau să vă spun că a fi DJ( chiar și unul virtual) este o treabă ușoară. Eu din totdeauna i-am admirat și acum cu atât mai mult.

Ceea ce vă recomand însă este să parcurgeți 3 pași: 

1. Să aveți un calculator ( desktop sau laptop, nu contează) - clar fără el nu se poate

2. Să instalați aplicația - Dați click aici ! 

3. Să vă asigurați că aveți ureche muzicală, adică să vă și iasă ceva melodii bune.

După ce ați urmat cei 3 pași și v-au ieșit melodiile vă sugerez să vă faceți un canal de Youtube unde lumea să vă admire creațiile. Aveți însă grijă de unde luți beat-urile să primiți vreun raport pentru copywright sau chiar vreun strike să vi șteargă canalul. Dar puțeți scăpa de griji dacă în paralel folosiți și un program de compoziție de muzică și vă faceți propriile sample-uri.

Câteva din "operele" mele

Primul clip pe care vreau să vi-l prezint a fost făcut acum ceva  ani și am folosit momentul în care președintele Traian Băsescu l-a numit "dottore" pe Victor Ponta. Trebuie să vă spun că si beat-ul din spate pe care din păcate l-am pierdut este compus de mine.


Dar gata cu politica, deoarece nu îmi place să abordez astfel de subiecte și să revenim la ceva mai plăcut.

Printre youtuberii, mei preferați așa cum am mai spus se numără și Jimmy, ce a creat canalul La povești cu Jimmy 

El are două vorbe pe care le-am folosit și am făcut 2 melodii cu fiecare din ele:

1. Prima este omrie zulu - una din căutările cu care mă pot lăuda că face ca blog-ul meu să apără pe prima poziție în Google.


2. A doua, pe care nu o recomand persoanelor mai pudice, este te-n gură Vijai. Ea este spusă de multe ori de Jimmy celui mai bun prieten a lui, Vijai. Dar sunt sigur că mulți deja știți asta deoarce îi știți canalul.




Sfatul meu pentru voi


Chiar dacă eu m-am jucat, voi puteți deveni profesioniști și nu uitați promovarea pe Youtube pentru a vă valorifica munca! Și poate cine știe, să vă remarcați și deveniți un DJ real.


Niciun comentariu: