Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

02 iunie, 2019

Cristian Presură - o afirmație controversată


Clipul pe care tocmai l-am postat conține o afirmație controversată ce sunt conștient că este greu de înțeles și de acceptat pentru aproape oricine.


Manipularea îmbracă foarte multe forme, dintre care cred și e doar părerea mea este scoaterea din context este cea mai mizerabilă dintre ele, iar acest lucru s-a făcut în scop politic cu privire la acest clip, în mod agresiv pe rețelele de socializare.

Chiar nu mi-am propus să abordez subiecte politice pe acest blog și la ora actuală nu pot spune că sunt o persoană care să țină foarte mult cu vreunul dintre partidele ce sunt acum  reprezentative pe scena politică, dar având în vedere că în acest domeniu  forma de manipulare pe care am precizat-o este destul de folosită nu pot să nu reacționez când acest lucru se întâmplă. 

Faptul de a compara un copil cu un laptop așa cum a făcut fizicianul Cristian Presură în interviul din clip, dacă este luat ca atare este revoltător, dar dacă privești cu atenție tot ce a spus lucrurile capătă un alt sens. 

Omul este o ființă ce are două laturi: una rațională și una emoțională, cel puțin din câtă psihologie știu eu. Dacă ne-am limita la acea latură rațională nu ar trebui să avem sentimente, nici față de proprii copii și de fapt sentimentul devine tot un automatism. În concepția lui Cristian Presură cel puțin, un ateu convins ar trebui să își anihileze toate sentimentele și să privească proprii copii ca pe un sistem automat în care neuronii sunt niște componente ale acestuia și care îl fa să ia ceea noi numim decizii.

Nu am înțeles nici o clipă că îndeamnă pe cineva la ceva, oricum trebuie să știți că nu aș fi de acord dacă cineva ar face asta. Rămân la ideea că este o doar o idee sau o concepție despre ateul convins. Omul care are o anumită credință în divinitate și vede viața dincolo de existența sa fizică nu ar fi capabilă să își anihileze sentimentele, dar cel care nu crede în nimic ar putea ajunge la starea descrisă de dl. Presură și din punctul meu de vedere aceasta este abordarea corectă pentru a înțelege cele pe care acesta le-a afirmat.

Domnul Presură nu este de fapt un ateu, ci un agnostic, deoarece acceptă cumva eventualitea existenței divinității, după cum veți descoperi dacă urmăriți clipul integral, chiar afirmând că a avut o experiență spirituală.Un ateu adevărat rămâne consecvent ideii de a respinge divinitatea. Apoi dacă ar susține ideea în sensul de a convinge pe cineva să își considere copilul laptop, chiar ar avea o problemă de credibilitate pentru că un om cu o astfel de experiență nu mai poate da o conotație rațională propriilor sentimente.

Părerea mea este ca dacă în urma acestui clip, există persoane care se vor lăsa influențate și își vor anihila sentimentele este decizia lor, dl.Presură nu încearcă și nici nu ar trebui perceput că încearcă să manipuleze pe cineva, așa cum fac cei care încearcă să îl denigreze și să deturneze acest lucru în scop politic, mai precis contra USR, asociat cu mișcarea #rezist, tema principală de atac politic folosită de PSD. Totuși am avut o dispută cu privire la acest subiect nu cu un PSD-ist ci cu un simpatizant PNL pe Facebook, cel care m-a determinat să scriu deoarece nu eram hotărât în acest sens.

În rest acest pot spune că este foarte inteligent, cu un discurs captivant, chiar dacă fizica nu este un domeniu care mă pasionează. Chiar am urmărit câteva video-uri pe Youtube și pot să spun că sunt interesante. Știu că a fost promovat inclusiv de canalul Zaiafet, din punctul meu de vedere unul dintre puținele ce furnizează conținut de calitate pe Youtube.

Îmi doresc ca acest articol să fie o excepție și să nu mai am nici măcar vreo tangență cu politica. Există numeroase subiecte de abordat și o fac cu plăcere.

Dacă v-a plăcut acest articol vă invit să citiți mai multe regăsite pe pagina principală apăsând aici

Niciun comentariu: