Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

17 martie, 2019

Șterge-ți toți "prietenii"!


Nu am înțeles niciodată de ce unele persoane atunci când intră într-o relație vor ca partenerul să își șteargă toți "prietenii" de sex opus din telefon sau de pe rețelele sociale.

Da, gelozia este normală, dar până la un anumit punct. Dacă depășește anumite limite , din punctul meu de vedere, aceasta devine posesivitate și duce la sufocarea partenerului. Dacă unul din parteneri e posesiv nu e de bine.

Eu, personal, aș respinge de la început și categoric o asemenea relație. Aș întreba-o sincer: "Vrei să îmi șterg "prietenele" de pe Facebook sau din telefon?" În caz de răspuns afirmativ, aș spune fără să mă mai gândesc "bine pa!" și totul s-ar termina înainte să înceapă. Poate sunt eu radical, dar așa gândesc eu.

Mi se pare o atitudine de lipsă de respect față de partener, indiferent dacă o face el sau ea. Dacă relația nu se poate baza le încredere, atunci de ce să mai existe? Și partenerul are nevoie de o doză de libertate. Cu toții avem nevoie de siguranță, dar trebuie să ne limităm până la răpi ceilulalt sentimentul de a se simți confortabil.

Sunt și cei care nu impun să ștergi prietenii la început de relație, dar apoi când ea se oficializează fie ea, fie el/ea își consideră soțul sau soția ca un fel de proprietate și atunci lucrurile devin chiar mai complicate. Căci o căsătorie e mai greu de desfăcut, implică multe lucruri.De-aia e și bine să știi de la început cu cine ai de-a face.

Atât ea cât și el pot avea amici/amice, fie foști colegi/colege, persoane  întâlnite în diverse ocazii, fie chiar persoane cunoscute în mediul online și poate să fie în relații bune cu ele.
Nu mi se pare corect să rupi pe cineva în mod brusc de trecut. Poate doar cei din familie să scape, că dacă e mama/tatăl , sora/ fratele, unchiul/mătușa, vărul/verișoara sau alte rude astea oricum nu se pun.

Din punctul meu de vedere țin să spun că pe rețelele sociale o conversație banală gen "bună! ce mai faci? bine.", nu înseamnă mai nimic. Nu înșeli pe nimeni cu o scurtă conversație. Nu e rău să ții legătura cu cineva, poate vei avea nevoie de ceva și poți primi ajutor în caz de nevoie. E normal.

Mai mult decât atât. Discuții de genul: " de ce ți-a dat ăla/aia mesaj" , " de ce te-a sunat?", "de ce ți-a dat like la poza aia?", " de ce ți-a comentat?", sau invers, de ce ai făcut tu lucrurile astea mi se par penibile. Un "like" nu înseamnă mai nimic. 


Mai există și categoria celor care își fac cont comun pe o rețea de socializare. Nici cu asta nu sunt de acord. Contul e ceva personal, te reprezintă pe tine în relația virtuală cu ceilalți. Ba chiar mai mult decât atât Facebook interzice prin standardele sale așa ceva, dar mulți încalcă această regulă.

Ca o concluzie, părerea mea este că într-o relație încrederea este pe primul plan. Un mic control al partenerului făcut subtil și cu limită nu strică, dar nu trebuie exagerat. În plus dacă știi să acorzi atenția cuvenită celuilalt, celelalte genuri de relații cu persoane de sex opus nu ar trebui întrerupte.




Niciun comentariu: