Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

21 ianuarie, 2019

Interviu cu bloggerul Nucu Morar


M-am hotărât să încep să iau o serie de interviuri unor bloggeri de excepție.

Astăzi am plăcerea să vă invit să îl cunoaștem împreună pe Nucu Morar.



Nucu Morar


Fără să vă spun eu mai multe să înceapă interviul, zic!


Lumea ar vrea să te cunoască. Ce ne poți spune pe scurt despre tine?


Sunt un om al timpului meu, încerc să mă adaptez în permanentă fără nici un regret pentru trecut. Am o educație tehnică însă am fost și sunt atras de sferele umaniste, poate un destin ratat în tinerețe și regăsit acum. Am 49 de ani, locuiesc în București, sunt căsătorit.

Ce anume te-a determinat să te apuci de blog?


Dorința de exprimare, dezbaterea creativă, participarea concretă la problemele cetății. Asta a fost la început, acum însă mi-am găsit o nouă misiune, lupta cu strigoii trecutului, exorcizarea răului din societatea bolnavă. Societatea noastră se află în degringoladă, se practică excesul de toate părțile, adevărul umblă cu capul spart, discursurile sunt extremiste iar minciună stă cu regele la masă. Sunt mulți care privesc în urmă, doresc întoarcerea în trecut, nostalgici, lucru absolut greșit dar și imposibil. Nu putem merge înainte uitându-ne în urmă.  

Ai vrut pur și simplu să îl ai, te-a sfătuit cineva sau altcineva care avea deja unul te-a determinat să ți-l faci și tu pe al tău?

A fost inițiativa mea deplină. Îmi place să experimentez.

Cine și ce te inspiră atunci când scrii un articol?


În principal scriu despre realitatea zilelor de astăzi, încerc să provoc, să incit, să scot la suprafață monștrii. Noi nu ne putem trata psihologic de traumele trecutului numai dacă le recunoaștem, dacă le înfruntăm în față. Știu că pare banal sau lipsit de veridicitate însă noi nu suntem pregătiți ca națiune pentru viitor. Suntem angrenați în vechile mentalități, mai vechi chiar și decât comunismul, e vorba de structura aia patriarhală țărănească de ev mediu care ne ține pe loc. Nu reușim să ne urbanizăm iar un blog în ziua de azi e un lucru cât se poate de urban. Combat naționalismul, comunismul, extremismul de orice fel, rasismul, discriminarea, misoginismul. Îmi doresc în România o societate modernă, occidentală, europeană.  


Ai vreo postare preferată sau care crezi că este cea mai bună? Dacă nu, ce crezi cum crezi că ar trebui să fie o postare bună?


Pentru mine o postare bună este aceea care generează emoție, dezbatere, controverse. În felul ăsta ne cunoaștem mai bine, aflăm cine suntem, ne măsurăm argumentele. Am constat cu acestă ocazie că vechii propagandiști trăiesc și astăzi, după aproape treizeci de ani de la Revoluție, sunt activi și susțin exact aceleași teorii ideologice mincinoase promovate de comuniști. Între un torționar din închisorile comuniste și un comentator isteric care mă amenință cu moartea pentru un articol nu e nici o diferență. Sunt convins că dacă ar avea posibilitatea și-ar duce dorința la bun sfârșit. Din fericire astăzi nu se mai poate așa ceva. Din nefericire cei mai afectați de situația actuală sunt tinerii, cei care termină o școală și ar trebui să-și facă o viață aici. Perspectivele și oportunitățile sunt nule. Iar asta se datorează în mare măsură celor care au profitat de pe urmă regimului comunist și care continuă să profite și în regimul capitalist. Pentru că din păcate la noi este un capitalism de guerillă. Este încurajat tipul de afaceri dubios, speculativ, neproductiv. Din acest motiv aștept să-mi vină alături tinerii care vor să aibă o voce, cei care înțeleg că e vremea să-și spună opinia, să iasă în față, să lupte. Blazarea nu e o soluție.

Crezi că blog-ul poate fi o sursă de venit? Te-ai gândit sau te gândeșți și la partea financiară sau e doar un hobby?


Totul a început ca un hobby, pe de altă parte am constatat că există și anumite costuri ce pot deveni importante, mă gândesc să încerc acoperirea acestor costuri. Din ce îmi dau seama nu e ușor deloc, concurență e mare, eu încă nu sunt experimentat pe acest palier, însă da, mă gândesc să produc bani din blogging. Asta nu înseamnă că voi și reuși.

Cât timp aloci și cât de mult timp ai fi dispus să aloci scrisului pe blog?


În momentul de față mă ocup intens, zilnic mai multe ore, nu știu însă ce voi face în viitor pentru că va trebui să-mi împart timpul astfel încât să aloc suficient și pentru familie și pentru job.

Care crezi că e cea mai bună metodă de promovare: articole care să impresioneze prietenii, rudele  și cunoscuții pentru a te recomandă mai departe, SEO, distribuire pe rețele de socializare, altă metodă sau preferi mai multe metode combinate?


Nu scriu să impresionez pe nimeni, în fapt de multe ori opiniile mele intră în contradicție cu opiniile rudelor sau ale prietenilor, nu pe ei mă bazez. Mă bazez pe cei care doresc o discuție sinceră, argumentată, gata să-și schimbe opinia atunci când sunt convinși, deschiși la minte. În general pe cei cu idei fixe nu reușesc să-i conving, reușesc doar să-i enervez și să-i fac să-și iasă din fire. De multe ori vor să-mi bage pumnul în gură, așa au învățat ei acolo unde au studiat.

Cred că cea mai bună promovare este conținutul blogului însă da, din păcate sau din fericire, depinde din ce punct de vedere privești, trebui să mă promovez și prin mijloace tehnice. Am în vedere promovarea combinată a tuturor mijloacelor.

Ești hotarât să scrii în continuare pentru mult timp? Dacă da, spune 3 motive care te motivează. 


Da, sunt hotărât. Sper să mă și țină puterile.

În primul rând îmi doresc o țară ca afară, îmi doresc o Românie în Europa, îmi doresc să trăim aici ca și cum am trăi în sudul Franței. Și culmea e că eu cred că se poate lucrul acesta.

Vreau să schimb mentalități, vreau să schimb oameni, vreau să schimb destine. Sunt convins că există oameni ca mine care nu se exprimă din teamă, se cred singuri, vreau să le arăt că suntem mai mulți. Împreună chiar putem împinge căruța mai departe. Neapărat înainte.

Și nu în ultimul rând, îmi doresc ca blogul acesta să fie platforma de lansare a volumelor de poezie și proză pe care le am în lucru. Cel mai apropiat proiect este volumul de versuri la care lucrez împreună cu iubita/soția mea a cărui lansare va fi la mijlocul lui 2019. O poezie contemporană, scrisă modern despre gândurile noastre de azi. Să zicem un mesaj închis într-o sticlă și aruncat în marea timpului.

Pe Nucu îl puteți găsi pe blogul său: Nuculus


Citiți și Interviu Nucu Morar - Magia Cuvintelor

Niciun comentariu: