Cosmin Petre - blog cu subiecte interesante și despre oameni de succes!

11 aprilie, 2018

Ce motive am să nu renunț la Facebook?

Ce motive am să nu renunț la Facebook



De ce am ales să am cont pe această rețea de socializare?

Motivele pentru care am ales să am cont de Facebook nu sunt deosebite. La fel ca marea majoritate a oamenilor, pentru că este comod și rapid și pot totodată ține legătura cu persoane aflate la distanță.
Puțini au observat că în principiu a fost conceput pentru a comunica cu persoanele cunoscute în viața reală dar toți încalcă această regulă. Chiar de la început m-am gândit și la perspectiva de a cunoaște și alte persoane și așa a fost.

Scandalul "Cambridge Analytica" care privește furtul datelor personale nu mă îngrijorează atât de tare, așa că în cele ce urmează am să prezint argumentele pentru care nu voi renunța.


Voi avea grijă să folosesc la minimum aplicațiile

Mulți nu înțeleg că aplicațiile nu ți se bagă pur și simplu pe gât, tu alegi să le folosești. Faptul că toate sunt gratuite ar trebui să îți dea de gândit. Mai mult decât atât acestea au set de permisiuni pe care te obligă să le dai nu le poți folosi. Dacă nu îți convine nu o instala! Mai ales dacă nu îți e absolut necesară, chiar nu ai de ce să faci asta.
Eu personal nu voi mai folosi de acum nici acele aplicații amuzante care îți spun cine te iubește, cine e prieten sau dușman, ce noroc ai la nu știu ce etc. Știi că nu e adevărat, sau cel puțin mi-ar plăcea să cred că nu există persoane care iau de bun ce le spune aplicația. Și acestea colectează date căci îți analizează profilul, deci atenție!

Dai oricum datele personale băncilor, rețelelor de farmacii, hypermaket-urilor, prestatorilor de servicii de telefonie, internet etc.

Câți dintre noi nu avem card bancar? Bun, dacă ai atunci ești clar în sistem. Odată înregistrat în baza de date a unei bănci datele tale vor migra și la altele. Deja de ani buni dacă ai datorie la o bancă și de 1 leu nu poți lua credit de la alta. Datele tale sunt disponibile tuturor celorlalte bănci chiar dacă tu nici măcar nu ia călcat pregul vreuneia dintre ele.
Acum să vorbim și despre cardurile de fidelitate din farmacii. Ai cumva impresia că dacă ți-ai făcut card la una nu ajung datele tale și la celelalte? Eu unul nu cred așa ceva. În spatele acestor reduceri pe care ți le oferă stă și colectarea de date. De ce crezi că dacă te duci să cumperi medicamente farmaciștii te întreabă insistent dacă ai card, iar dacă nu te vor îndemna să îți faci?
Cu hypermarket-urile este la fel în cazul cardurilor de reducere. Acumulezi puncte sau vouchere cu reduceri și te bucuri că beneficiezi de ele, dar  ei își colectează datele.
Pe langă  bănci, farmacii și hypermaketuri și alții colectează datele. Sistemele de gestiune ale bazelor de date sunt foarte dezvoltate astăzi și mai ales interconectate.
Te trezești cu tot felul de oferte și nu știi de unde vin? Tu ai dat aceste date: nume, adresă, număr de telefon și nu mai scapi. Unii devin chiar insitenți, aș spune chiar agresivi în a încerca să îți vândă tot felul de lucruri.

Mi-am făcut unii prieteni

Cum spuneam deși Facebook a fost creat cel puțin declarativ să comunici cu persoane cunoscute din viața reală, totuși am cunoscut câteva persoane prin intermediul rețelei și nu îmi pare rău.

Multe companii, organizații sau persoane publice au pagini de Facebook

Este mult mai ușor să întrețină o pagină de Facebook decât un site propriu. În plus este ușor să trimiți o părere despre o companie sau comunici cu o persoană publică. Plus că este un mediu unde se poate distribui ușor o pagină. Deși distribuirile sunt restrictive, oricând există opțiunea de a plăti o reclamă dacă vrei neapărat să te faci cunoscut, iar dacă ai o afcere poate merita investiția.


Grupurile

Prin intermediul grupurilor, poți comunica cu persoane cu aceleași pasiuni sau interese cu ale tale. Și eu personal am un grup, dar nu voi discuta aici despre asta.


Poți distribui lucruri amuzante sau interesante prietenilor

Cu siguranță un video amuzant, o poză amuzantă, o știre sau un articol interesant nu ar putea fi distribuit atât de ușor. Cu toții facem asta. Aveți însă grijă la fake news! Dar asta e o altă discuție. Pe mine însă personal nu mă deranjează deoarece nu cred tot ce se distribuie. Fiecare trebuie să și gândească nu să se lase purtat de val.

Cred că am motive suficiente să nu renunț. Voi v-ați gândit? Dacă nu, o puteți face oricând.





Niciun comentariu: